Samsung 960 EVO mogelijk combineren met..??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jorn
  • Startdatum Startdatum

Jorn

Nieuw forumlid
Hallo,

In juli 2017 heb ik een computer samen gesteld met waaronder de Samsung 960 EVO 500GB M.2 SSD.
Nu na al die jaren merk ik toch dat 500GB te weinig is, gezien de huidige games.

Mijn vraag is: is het mogelijk om er een andere bij te steken van bv 1TB of 2TB?
Op het moederbord (ASUS Prime Z270-A) zitten 2 aansluiting M.2

Kan iemand mij hierover advies geven, alvast bedankt!

je moederbord ondersteund m2 gen3 drives. indien je van plan bent, om binnenkort te upgraden, dan zou je een gen4/5 kunnen nemen en deze later in je nieuwe build stoppen. een nieuwere gen is backwards compatible, maar werkt dan wel op gen3 speeds.

houd rekening met het hieronder staande, indien je gebruik maakt van je sata poorten: (dit kun je terug vinden op de site van asus)

*1. The M.2_1 socket shares SATA_1 port when use M.2 SATA mode device. Adjust BIOS settings to use a SATA device.
*2. The M.2_2 socket shares SATA_56 ports when use M.2 PCIE mode device in X4 mode. Adjust BIOS settings to use M.2 PCIE devices in X4 mode.

je zou bijvoorbeeld deze kunnen nemen:

• Leuk
Waarderingen: Roij
Oke, dat is mooi... Nee voorlopig nog geen nieuwe build, zolang deze nog gewoon zijn werk kan blijven doen met hier en daar misschien een aanpassinkje ;)
Alleen zie ik dat ik de Samsung ssd volgens de gebruikershandleiding in socket M.2.2 heb zitten ipv M2.1.

Dus als ik een nieuwe bestel zoals degene die jij aangeeft, zal ze dan beide moeten wisselen en dat aan moeten passen in de BIOS.
En die gen types waaraan kun je dat zien bv op de site, want in de gebruikershandleiding kan ik het niet vinden namelijk.

als je naar de site van asus gaat, daar kan je jouw moederbord opzoeken. indien gevonden, klik je op specs. bij storage can je zien dat jij gen3 sloten hebt. je boot m2 idd in socket m2.1 steken. de nieuwe in m2.2. in bios wel even controleren of je samsung als 1st boot device staat in gesteld. dit kun je doen in je bios (tabblad boot)

Ik kan niet specifiek het woord GEN vinden, maargoed maakt niet uit... iig ik ga er van uit dat 3.0 de gen is..

Ik heb trouwens naar deze 2 gekeken, misschien dan toch een blik voor de toekomst

Terug
Bovenaan