• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Streamdeck, displaypad of toetsenbord met Macro toetsen?

RustGamer

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik ik een Corsair K55 toetsenbord, maar eigenlijk wil ik upgraden naar een toetsenbord met mechanische toetsen.
Het dilemma is alleen dat ik de macro toetsen op de K55 best vaak gebruik, maar dat dit nog maar op een beperkt aantal (betaalbare) toetsenborden aanwezig is.

Ik overweeg nu een los toetsenbord te combineren met een losse macrotoetsen. De Cherry MX2.0 is nu super voordelig, voor de prijs is deze feitelijk onverslaanbaar.

Ik zou die dan kunnen combineren met een streamdeck of losse macrotoetsen. Die zijn voordelig te krijgen van bijv. Mountain;
of een mooiere:

Heeft iemand ervaring met losse marco keypads, of wellicht nog een betere suggestie?
 
Hoi RustGamer!
Zelf ben ik een aantal jaar terug overgestapt van een Razer BlackWidow V3, deze had ook macro toetsen. Toen waren de Streamdecks en dergelijke nog niet uit of niet populair dus ben ik er helemaal vanaf gestapt. Nu gebruik ik mijn numkeys hier voor samen met de Steelseries software (heb een Steelseries keyboard nu).

Er zijn nog steeds toetsenborden met macro keys, zoals de Razer BlackWidow V4.
Dit toetsenbord heeft Razer Greens (zijn clicky, net als MX Blue)

Razer heeft ook deze, met Razer Yellow switches, die zijn vergelijkbaar met MX Red en een stuk stiller (lineair)

Mocht je toch iets anders willen, zoals je zelf zegt, dan zou ik de Elgato Streamdeck aanraden. De software hiervoor werkt gewoon heel fijn en je kan toetsen makkelijk programmeren en ook mapjes maken waardoor de toetsen multifunctioneel zijn. Met de Mountain pads heb ik geen ervaring, maar ik hoor geen positieve berichten over de software van de Displaypad.
 
Je kan bij vrijwel alle cherry toetsenborden ook zelf macro toetsen toewijzen met hun software. Of de MX2.0 dat ook kan zou je even moeten bekijken op de cherry website.

Wat @Ricardo zegt, er zijn altijd wel ongebruikte numpadknoppen…
 
bedankt voor de reacties! Die razer toetsenborden zijn prachtig maar ik vind ze wel erg kostbaar. Ik ga de suggestie van de numkeys gebruiken en de Cherry bestellen.
 
Terug
Bovenaan