Stylus pen

Arhtur

Nieuw forumlid
Hoi,

Ik heb pas bij jullie een laptop gekocht; nu zou ik hier graag een stylus bij kopen. Ik kan alleen niet echt iets vinden of dat kan, en zo ja, welke pen. Op mijn laptop lijkt er wel support te zijn. Als ik kijk in de apparaat beheer of windows configuratie. Alleen dan weet ik nog niet welke pen ik moet hebben. Kunnen jullie mij helpen?

HP OmniBook X FlipNGAI 16-as0020nd NL Copilot+ 16" Core Ultra 7 laptop
https://www.megekko.nl/product/2057...Xka6J0AllsgHlNLR6RsPRKHjuwozoe_Ftgc-kqq0dH3CA

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-10-22 233805.webp
    Schermafbeelding 2025-10-22 233805.webp
    28,6 KB · Weergaven: 2
Deze 2-in-1 laptop ondersteunt inderdaad een stylus. Maar, daar zitten wel een paar haken en ogen aan. Volgens mij ondersteunen deze laptops alleen stylussen met MPP (Microsoft Pen Protocol). En daar zijn er niet zo veel van helaas.

Hoi,

Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig ook welk protocol ik moet gebruiken? Is dat MPP1.51 of MPP2.0?
Is dit bijvoorbeeld een optie?

Groeten
Arthur Groet

Beide kunnen gebruikt worden. MPP 2.0 is backwards compatible met MPP 1.5 en andersom mist MPP 1.5 functies op een MPP 2.0 apparaat.
Dit zijn vooral functies omtrent digitaal tekenen, zoals drukniveaus (MPP 1.5 = 1024 / MPP 2.0 = 2048), Tilt functionaliteit voor meer natuurlijke handposities en input latency, maar dit laatste zal weinig tot geen verschil maken.

Terug
Bovenaan