• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Switchen naar nieuwe processor

MilanOuds

Nieuw forumlid
Hallo,
Mijn pc is nu bijna 4 jaar oud en ik wil mijn ryzen 7 2700x vervangen naar een nieuwe processor.
zelf zat ik te denken aan een ryzen 7 5700x3d of ryzen 7 5800x.
mijn specs zijn:

Asus rog strix b450-f gaming
2x8GB ram 3200
Gigabyte rtx 2060 6G
Cooler master masterliquid ml240l v2 rgb
crucial p2 1tb m.2 ssd
cooler master mwe 650 bronze PSU

ik hoor graag jullie reacties,
Milan

Leuk dat je op zoek bent naar een nieuwe upgrade!

Mijn advies zou zijn om te kijken naar de 5700X3D of de 5800X3D, mits deze binnen je budget passen.
Deze processoren maken gebruik van de X3D-technologie, wat zorgt voor extra prestaties tijdens het gamen.

Zorg er wel voor dat je vóór het installeren van de nieuwe processor een BIOS-update uitvoert.
Zonder deze update bestaat de kans dat het systeem niet opstart (POST).

Bedankt voor de reactie!

Ik zat zelf inderdaad te denken aan de 5700X3D.
de bios updaten is voor mij nieuw, ik heb een video gekeken hoe het moet via de BIOS en een usb stick.
blijft verder alles hetzelfde in windows / BIOS settings of moet je eventuele Overclock en RAM snelheden weer aanpassen?

Bij het updaten van de BIOS worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, inclusief eventuele overklok- en RAM-snelheden.
Dus na het updaten van de BIOS zul je het volgende moeten doen:

1. RAM-snelheden opnieuw instellen: Als je gebruikmaakt van aangepaste RAM-profielen (zoals XMP of DOCP-profielen), moet je die ook opnieuw activeren in de BIOS.

2. Andere aangepaste BIOS-instellingen: Alle andere wijzigingen die je in de BIOS hebt gemaakt (zoals bootvolgorde, aanpassingen aan stroombeheer, enz.) moeten ook opnieuw worden ingesteld.

Windows zelf blijft verder onveranderd.
De BIOS-update heeft geen directe impact op je besturingssysteem, maar als er belangrijke wijzigingen in het moederbord zijn doorgevoerd (zoals compatibiliteit met nieuwe hardware), kunnen er kleine aanpassingen nodig zijn, maar dit komt zelden voor. :cool:

Terug
Bovenaan