Goedendag,
Ik sta op het punt mijn eerste NAS schijven aan te schaffen voor in een Synology DS225+.
Na wat onderzoek kom ik vaak uit bij Seagate IronWolf-schijven, maar ik twijfel vanwege het (recente) beleid van Synology rondom third-party drives.
Ik kijk momenteel naar deze opties:
Deze schijven staan niet op de compatibiliteitslijst van Synology. Tegelijkertijd lees ik dat Synology sinds DSM 7.3 (oktober) het gebruik van third-party HDD’s in storage pools weer toestaat, zij het met enkele beperkingen (zoals geen cache-functionaliteit).
Daarom mijn vragen:
Ik sta op het punt mijn eerste NAS schijven aan te schaffen voor in een Synology DS225+.
Na wat onderzoek kom ik vaak uit bij Seagate IronWolf-schijven, maar ik twijfel vanwege het (recente) beleid van Synology rondom third-party drives.
Ik kijk momenteel naar deze opties:
- Seagate IronWolf ST12000VN0008 – 12TB (NAS-specifiek)
- Seagate IronWolf Pro 12 TB
- Opslag van foto’s (RAW en JPEG) van mijn camera (Sony A7 IV)
- Foto’s van mijn iPhone en die van mijn vrouw
- Back-ups van documenten
Deze schijven staan niet op de compatibiliteitslijst van Synology. Tegelijkertijd lees ik dat Synology sinds DSM 7.3 (oktober) het gebruik van third-party HDD’s in storage pools weer toestaat, zij het met enkele beperkingen (zoals geen cache-functionaliteit).
Daarom mijn vragen:
- Heeft iemand praktische ervaring met het gebruik van Seagate IronWolf (of andere third-party HDD’s) op recente Synology Plus-modellen met DSM 7.3?
- Levert dit in de praktijk waarschuwingen, beperkingen of nadelen op waar ik rekening mee moet houden?
- Zouden jullie in mijn situatie aanraden om:
- voor Synology-eigen schijven te gaan, of
- toch voor een derde partij zoals Seagate IronWolf?
- En specifiek: welke van bovengenoemde schijven zou het meest geschikt zijn voor mijn gebruik?