• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Systeem doet niets

Systeem geeft geen teken van leven.
Zit de stekker in het stopcontact?
Staat de eventuele stekkerdoos aan?
Staat het knopje van de voeding aan?

Gaat de zelfs de fan van de voeding niet aan als je het systeem aanzet?

Probeer de computer eens aan te zetten zonder gebruik van de aan-knop op de computerbehuizing.
Dit kan je doen met bijvoorbeeld een metalen schroevendraaier, de 2 pinnen voor de power button aan te raken.
Meer hierover vind je op pagina 20 van de handleiding van het moederbord. https://download.asrock.com/Manual/H610M-HVS.pdf

Zit de stekker in het stopcontact?
Staat de eventuele stekkerdoos aan?
Staat het knopje van de voeding aan?

Gaat de zelfs de fan van de voeding niet aan als je het systeem aanzet?

Probeer de computer eens aan te zetten zonder gebruik van de aan-knop op de computerbehuizing.
Dit kan je doen met bijvoorbeeld een metalen schroevendraaier, de 2 pinnen voor de power button aan te raken.
Meer hierover vind je op pagina 20 van de handleiding van het moederbord. https://download.asrock.com/Manual/H610M-HVS.pdf
- Stekker werkt, je hoort ook dat er stroom op staat zodra ie de voeding in gaat
- Aan knop voeding staat aan
- Starten met schroevendraaier geeft helaas ook niet het gewenste resultaat terwijl ik wel op de juiste plek zit met schroevendraaier
- Ik kan het nog proberen met andere voeding en anders zit er denk ik niets anders op dan moederbord en CPU te retourneren. Nadeel is alleen dat ik dan pas over 2 weken waarschijnlijk de PC klaar heb of ik moet de artikelen dubbel gaan bestellen......

Dank voor het meedenken alvast.

Terug
Bovenaan