TP Link Deco X10

FransK

Nieuw forumlid
Mijn bedoeling was om de TP Link Deco X10 als Wifi versterker te gebruiken. Dus je verbind hem draadloos met het het eigen wifi netwerk en de deco versterkt dan het wifi signaal zodat ik ook in de iets verder weg gelelen garage ook een redelijk wifi ontvangst heb. Mijn huidige wifi signaal is daar soms wel en dan weer niet beschikbaar.

Is mijn TP Link Deco X10 daarvoor geschikt?

Mijn bedoeling was om de TP Link Deco X10 als Wifi versterker te gebruiken. Dus je verbind hem draadloos met het het eigen wifi netwerk en de deco versterkt dan het wifi signaal zodat ik ook in de iets verder weg gelelen garage ook een redelijk wifi ontvangst heb. Mijn huidige wifi signaal is daar soms wel en dan weer niet beschikbaar.

Is mijn TP Link Deco X10 daarvoor geschikt?
De deco's zijn normaal gesproken bedoeld als mesh wifipunten. Heb je er 1 of meerdere? Als je er meer hebt raad ik aan om de wifi van je router uit te schakelen en alleen het wifinetwerk van je deco's te gebruiken.
Eentje kan ook, dan zul je de deco moeten configureren in "access point mode" in de deco app. Dan fuctioneert hij als extender van je wifi router.

Dit is gelukt. Maar de DECO moet nog steeds met de internet kabel met de router verbonden worden. Ik had verwacht, dat de DECO met de wifi van mijn eigen router (na invoeren van het Wifi wachtwoord) verbonden zal blijven en dat ik de DECO dan op het verste punt, waar nog redelijk wifi ontvangst is van mijn router, neer kan zetten zodat ik dan nog verder weg via de DECO goed wifi ontvangst heb.
Als ik de DECO bekabeld op mijn router aan moet blijven sluiten, dan is het bereik van DECO-wifi ongeveer even groot als van mijn FRITZ!box-wifi.
Is dat zo of doe ik nog iets fout?

Terug
Bovenaan