• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Upgrade am4 naar am5

  • Onderwerp starter Onderwerp starter finn
  • Startdatum Startdatum

finn

Nieuw forumlid
Goededag,

Momenteel bezit ik een pc met am4 moederbord. Nu wil ik upgraden naar de ryzen 7 7800x3d en heb ik daarvoor am5 moederbord nodig.

De vraag is kan ik gewoon cpu, moederbord en ram zomaar switchen zonder problemen of komt daar meer bij kijken?

Thx alvast
 
Hoi Finn,
Eenvoudig gezien is dat zeker mogelijk.
Het kan wel zijn dat Windows niet goed begrijpt wat er allemaal gebeurt, in dat geval kun je het beste een schone installatie erop zetten. Ook is het mogelijk dat de Windows licentie het niet meer doet omdat je van moederbord wisselt. Vaak is dit te voorkomen door je Microsoft account te koppelen aan je Windows installatie met een licentiesleutel.
De kans is groot dat de Ryzen 7 7800X3D een stuk meer stroom vraagt dan jouw vorige processor, controleer ook of de voeding hiervoor nog voldoende is.
De koeler kun je waarschijnlijk gewoon blijven gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: finn
Oke dus als ik het goed begrijp kan ik het gewoon zo proberen. Mochten er fouten optreden moet ik een schone windows installatie doen. Ik heb een 750w psu dus dat zou ruim voldoende moeten zijn naar mijn weten. Klopt het zoals ik het zo zeg?
 
Oke dus als ik het goed begrijp kan ik het gewoon zo proberen. Mochten er fouten optreden moet ik een schone windows installatie doen. Ik heb een 750w psu dus dat zou ruim voldoende moeten zijn naar mijn weten. Klopt het zoals ik het zo zeg?
Ja, dat zou goed moeten komen. Wellicht nog aan te raden om nieuwe koelpasta aan te schaffen (tenzij je nog een tubetje hebt)
 
Terug
Bovenaan