Upgraden oude pc win 10 naar 11 met upgrade kits

CharleyCG

Nieuw forumlid
Hallo ik zou graag een stappenplan willen of dit zou kunnnen en waar je zoal tegen aanloopt.
Mijn ideen is om een goed werkende oude desktop een upgrade kit in te plaatsen en daarna op te starten.
Alle benodigde updates te laden tot je naar windows 11 kan.
Gaat dit werken?
Anders is de naam Upgrade Kit eigelijk niet juist.

Dit is precies wat een upgrade kit je biedt. Moederbord, processor en geheugen.
Waar ik op zou letten is, als je nu een Intel processor hebt, ook een Intel upgrade kit te kiezen. En voor AMD hetzelfde.

Mocht je toch willen overstappen van AMD naar Intel (of andersom), adviseer ik een verse installatie van Windows om problemen te voorkomen.

Als je kunt vertellen wat er nu in je (oude) desktop zit, kan ik meedenken voor een advies op maat.

Hallo Elmar,

Fijn dat er iemand meedenkt over dit onderwerp.
Raar dat er niet meer over dit fenomeen is te vinden daar de overstap naar windows 11 14 oktober aanstaande is.
Even over het systeem waar ik het over heb.
Het is een Media pc uit 2010 die ook vele jaren zo dienst heeft gedaan met als uitbreiding een Asus video kaart Nvidea geforge GT430, dit om 3d video te kunnen kijken. Hij heeft een Gigabyte GA-H55M-UD2H moederbord en een I3 530 2.93 Ghz processor. Later een Kingston SH100S3120G opstart ssd ingebouwd en laatst nog de voeding 350 wat vervangen voor een 500 wat voeding. Ook is een LG blue Ray speler en schrijver ingebouwd. Ook zit de oude 1,5 TB harde schijf er nog in voor dataopslag. Het systeem werkt onder windows 10 verder perfect. dus ik dacht dat zo een upgrade kit een oplossing kon zijn voor de overstap naar windows 11.
Werkzaamheden:
Kit inbouwen
kabels een op een overzetten
ssyteem opstarten in windows 10
Alle drivers en updates installeren.
Als dan alles werkt Windows 11 installeren.
Ik ben benieuwd wat jij hier van vindt.

Groet Charles

Terug
Bovenaan