Upgraden pc tbv windows11

HansBongers

Nieuw forumlid
graag advies welke componenten ik moet vervangen om windows 11 te kunnen gebruiken.
Huidige configuratie:
Moederbord GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 rev 1.3
Processor INTEL CORE I5 2500K 3.3G 6MB BOX
Processorkoeler SCYTHE SHURIKEN SCSK-1100 REV. B (ipv standaardkoeler)
Geheugen CORSAIR 16GB (4X4) DDR3 1600 CL9 VENGEANCE LP CML16GX3M4A1600C9B
Opslag Samsung SSD 870 EVO 500GB (systeemschijf)
CRUCIAL SSD M4 128GB 128GB
SEAGATE BARRACUDA ST2000DM001, 2TB
Computerkast COOLER MASTER SILENCIO 550
Voeding BE QUIET! L7 430W
Optische drive SAMSUNG DVD/RW SH-222AB

Bij de check op het kunnen gebruiken van windows 11 wordt aangegeven dat TPM2.0 ontbreekt en dat de processor niet ondersteund wordt.
Op het moederbord zit wel een connector voor een TPM-module (20 pins)

Ik wil zoveel mogelijk componenten blijven gebruiken, maar ik vermoed dat ik sowieso aan een nieuw moederbord, processer en geheugen vast zit.

Ik zou aan dit systeem niet te veel meer uitgeven, best is om een gans nieuwe pc te bouwen. Nieuw moederbord heeft nieuwe cpu nodig met nieuwe koeling en nieuw RAM-geheugen + een nieuwe voeding .... zoals gezegd, even doorbijten voor een nieuw hedendaags systeem.

Bij vrijwel elke nieuwe CPU zit een TPM module ook ingebouwd, deze hoeft dus ook niet meer los op het moederbord geprikt te worden. het probleem waar je hoogstwaarschijnlijk tegen aan gaat lopen is dat onderdelen niet meer compatibel zijn met hardware van tegenwoordig.

Als ik zo kijk moet je bij een CPU upgrade sowieso al kijken naar een nieuw moederbord, werkgeheugen en een nieuwe koeler. Afhankelijk van welke processor ga je zelfs kijken naar een andere PSU maar dat is alleen bij high end gevallen een probleem. Ik zou deze sowieso je voeding vervangen aangezien een goede voeding ook belangrijk is voor de veiligheid van de rest van je componenten. Daarnaast is een nieuwe goede voeding niet enorm duur.

Aha, dat zat er wel in.
Door het grote aanbod van moederborden en processoren heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
Graag wat tips. PC wordt voornamelijk gebruikt voor fotobewerking en wat OFFice-werk
bvd

Terug
Bovenaan