• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Videokaart controlelamp blijft branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niek
  • Startdatum Startdatum

Niek

Nieuw forumlid
Hallo iedereen,
Ik heb kort geleden een game pc gebouwd maar heb een probleem, als ik de pc aanzet blijft er een geel lampje branden op mijn moederbord wat indiceert dat er iets met mijn videokaart is. Verder functioneert hij naar behoren en lijkt er niks mee aan de hand. Ook heb ik iemand met meer kennis hierover ernaar laten kijken en die ziet geen gekke dingen in mijn pc. De videokaart wordt herkent door het systeem. Dus heb ik mijn videokaart opnieuw geïnstalleerd en heb alle kabels goed aangedrukt (ook de voedingskabel in mijn moederbord ATX-24), maar het probleem blijft.
Mijn conclusie is dat het controlelampje blijft hangen na het opstarten, en dat er verder niks mis is met de videokaart zelf.

• Videokaart type: Gigabyte GeForce RXT 4070 WINDFORCE OC V2 12G Videokaart
  • Moederbordtype: Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX moederbord

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt?

Mvg, Niek

je kan proberen om je videokaart eruit te halen en weer terug erin te zetten. misschien dat hij net niet helemaal goed zit. vga led komt vaak alleen voor als er iets mis is met je videokaart/moederbord (bios)/voeding.

welke voeding heb je?

ps: misschien dat die kennis zijn videokaart in jou pc kan stoppen

Hallo Niek,

Zou je een foto kunnen maken van het betreffende lampje en duidelijk aangeven waar het zich bevindt op het moederbord?

je kan proberen om je videokaart eruit te halen en weer terug erin te zetten. misschien dat hij net niet helemaal goed zit. vga led komt vaak alleen voor als er iets mis is met je videokaart/moederbord (bios)/voeding.

welke voeding heb je?

ps: misschien dat die kennis zijn videokaart in jou pc kan stoppen
Hoi, heb de videokaart al opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.
Ik heb een MSI MAG A850GL PCIE5 PSU voeding.
Helaas woont de kennis een eind bij me vandaan dus de videokaart verwisselen gaat niet.

Hallo Niek,

Zou je een foto kunnen maken van het betreffende lampje en duidelijk aangeven waar het zich bevindt op het moederbord?
Zeker, Ik heb een foto van de doos gebruikt als voorbeeld waar het lampje zit, aangegeven met een groene pijl/cirkel. Het lampje bevind zich linksonder gezien de vier let lampjes die daar zitten.

Bijlagen

• IMG_9684.webp
    IMG_9684.webp
    57,8 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9688.webp
    IMG_9688.webp
    20,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9689.webp
    IMG_9689.webp
    90,2 KB · Weergaven: 6
Soms kan het iets te maken hebben met de kabels van je voeding die je gebruikt (2 x 6+2pins) bovenaan op de foto, kijk eens na of het wel de juiste kabels zijn (12V 2 x 4+4) en of ze allebei ingeplugd zijn.

Bedankt iedereen voor het reageren! Het probleem is opgelost, ik heb de driver van de videokaart opnieuw geïnstalleerd en na het opnieuw opstarten was het probleem hiermee opgelost.

Terug
Bovenaan