• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Voeding geschikt voor RX 6750 XT

PeterG

Nieuw forumlid
Ik heb een LC-8700II voeding met 4 x 6 pins uitgangen.
Ik heb er maar 1 kabel bij die nu mijn RX570 van stroom voorziet.
Mocht ik een 2e kabel kunnen vinden die bij deze voeding hoortIMG_20240830_234746525.webp, is deze voeding dan geschikt voor mijn RX 6750 XT?
Of beter een voeding met 8 pins uitgangen kopen?
Dank voor advies.
 
Ik raad af om deze voeding te hergebruiken voor een moderne build. Een 650W voeding is het minimale aanbevolen vermogen voor een 6750XT. Bovendien kunnen moderne grafische kaarten last hebben van stroompieken (transient spikes), waar oudere voedingen mogelijk niet goed mee om kunnen gaan. Dit kan leiden tot onverwachte uitschakelingen of het activeren van de Over Current Protection (OCP), wat vervelende gevolgen kan hebben.
Bij het kiezen van een voeding (PSU) voor je pc zijn er verschillende belangrijke specificaties om op te letten::

Vermogen (Wattage): Zorg ervoor dat de voeding voldoende vermogen levert voor al je componenten, inclusief toekomstige upgrades. Een voeding met een hoger wattage biedt meer ruimte voor uitbreiding.

Efficiëntie: Kies een voeding met een hoge efficiëntie, zoals 80 PLUS-certificering (Bronze, Silver, Gold, Platinum, Titanium). Hogere efficiëntie betekent minder energieverlies en lagere stroomkosten.

Modulariteit: Modulaire voedingen laten je alleen de kabels aansluiten die je nodig hebt, wat zorgt voor een opgeruimde en efficiënte installatie. Er zijn volledig modulaire, semi-modulaire en niet-modulaire voedingen.

Form Factor: Zorg ervoor dat de voeding past in je behuizing. De meest voorkomende form factor is ATX, maar er zijn ook kleinere form factors zoals SFX voor compacte builds.

Beschermingsmechanismen: Goede voedingen hebben ingebouwde beveiligingen zoals overvoltage, overcurrent, overtemperature, en kortsluitingsbeveiliging om je componenten te beschermen.

Mijn persoonlijke aanrader zal zijn: De Seasonic GX-750 ATX 3.0, Seasonic staat bekend om zijn hoge kwaliteitsstandaarden en betrouwbaarheid. tevens komt het met individueel gesleevde kabels die elk afzonderlijk zijn omhuld met een beschermende en esthetische laag.
 
Terug
Bovenaan