• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Vraagje wat is verschil tussen GeForce RTX 4070 SUPER en de gewone

Danielle1991

Nieuw forumlid
Vraagje wat is verschil tussen GeForce RTX 4070 SUPER en de gewone 4070 ?

Ik zie deze video
Hoe de stroom wordt aangesloten

Is dat 6+2 x 2?

Hij heeft een 12vhpwr adapter

Het gaat om deze

Voeding

De 4070 Super is een betere variant van de normale 4070, wat betekent dat je met deze kaart betere prestaties zult behalen in games.

Op YouTube kun je veel video’s vinden met benchmarks waarin de prestaties van deze twee kaarten worden vergeleken.

Als je een kaart koopt met een 12VHPWR-connector, raad ik aan om ook een voeding aan te schaffen die deze connector ondersteunt. Zo voorkom je gedoe met adapters.

De voeding die je hebt gelinkt, beschikt niet over deze connector.

De 4070 Super is een betere variant van de normale 4070, wat betekent dat je met deze kaart betere prestaties zult behalen in games.

Op YouTube kun je veel video’s vinden met benchmarks waarin de prestaties van deze twee kaarten worden vergeleken.

Als je een kaart koopt met een 12VHPWR-connector, raad ik aan om ook een voeding aan te schaffen die deze connector ondersteunt. Zo voorkom je gedoe met adapters.

De voeding die je hebt gelinkt, beschikt niet over deze connector.
Ik hoor van veel mensen op facebook dat als er een 12vhpwr adapter bij zit dat ook gewoon met 6+2 x 2? Kan dus 8 pin x 2

Wat bedoel je met Zo voorkom je gedoe met adapters.?

Ik hoor ook iets van https://www.megekko.nl/product/5453...in-PCIe-Gen-5-12VHPWR-600W-cable-Type-4-BLACK gaf iemand een tip

Ja, je kunt inderdaad de adapter gebruiken die wordt meegeleverd met de videokaart.
In de meeste gevallen zijn er 2x 8-pin aansluitingen, en soms zelfs 3x 8-pin.

Wat er vaak gebeurt, is dat je meerdere PCIe-kabels naar de connector moet leiden, wat kan resulteren in een behoorlijke kabelbundel bij de videokaart. Als je esthetiek belangrijk vindt, raad ik aan om zo'n adapter te vermijden, omdat het er minder netjes uitziet.

Daarnaast is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het uiteinde van de kabel niet te strak in een bocht wordt gebogen.
Dit wordt ook door voedingsfabrikanten aangeraden om mogelijk brandgevaar te voorkomen.

Seasonic:
1727038144919.webp

Ik heb paar voedingen gevonden die een 12VHPWR1 aansluiting hebben

Welke is het beste?

En zitten de kabels erbij of moet je die nog apart kopen?

Als je het budget hebt, raad ik vaak voedingen van Seasonic of Corsair aan, omdat deze over het algemeen van hoge kwaliteit zijn.
Van de drie genoemde voedingen zou ik de Be Quiet! aanbevelen op basis van het merk.
Houd er echter rekening mee dat deze voeding geen 12VHPWR-connector heeft.

Misschien is dit een goede optie voor je:

Ja, je kunt inderdaad de adapter gebruiken die wordt meegeleverd met de videokaart.

Wat er vaak gebeurt, is dat je meerdere PCIe-kabels naar de connector moet leiden, wat kan resulteren in een behoorlijke kabelbundel bij de videokaart. Als je esthetiek belangrijk vindt, raad ik aan om zo'n adapter te vermijden, omdat het er minder netjes uitziet.

Daarnaast is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het uiteinde van de kabel niet te strak in een bocht wordt gebogen.
Dit wordt ook door voedingsfabrikanten aangeraden om mogelijk brandgevaar te voorkomen.

Seasonic:
Bekijk bijlage 591
Minimale voeding 700 Watt van videokaart kan deze 12VHPWR1 dat leveren?

Seasonic:
Bekijk bijlage 591
Snap ik dat is probleem niet

Als je het budget hebt, raad ik vaak voedingen van Seasonic of Corsair aan, omdat deze over het algemeen van hoge kwaliteit zijn.
Van de drie genoemde voedingen zou ik de Be Quiet! aanbevelen op basis van het merk.

Misschien is dit een goede optie voor je:
Wat bedoel je hiermee
de Be Quiet! aanbevelen op basis van het merk.
Hij heeft de aansluiting 12VHPWR
Of bedoel je de kabel?

Ik had deze gevonden alleen daar kom ik niet mee weg in mijn kast
Om de aansluitingen aan de zijkant zitten
Ik heb deze nu gevonden is dat een goede en is de juiste voeding voor de 4070 ?

Deze voeding is zeker geschikt voor een RTX 4070 en beschikt over een 12VHPWR-connector.

Let er wel op dat de voedingskabels aan de zijkant van de voeding naar buiten komen.
Je behuizing moet dus voldoende ruimte bieden om dit goed te ondersteunen.

Deze voeding is zeker geschikt voor een RTX 4070 en beschikt over een 12VHPWR-connector.

Let er wel op dat de voedingskabels aan de zijkant van de voeding naar buiten komen.
Je behuizing moet dus voldoende ruimte bieden om dit goed te ondersteunen.

Ik bedoelde deze

Ik bedoelde deze
Je kunt het advies van Sebastiaan overnemen, min het aandachtspunt over behuizingsruimte.

Het enige verschil tussen de 2 PSU's is de positie van de stekkers; door deze aan de zijkant te plaatsen is perfecte kabelmanagement in handbereik. De 12VHPWR kabel is bij beide modellen aanwezig.

Je kunt het advies van Sebastiaan overnemen, min het aandachtspunt over behuizingsruimte.

Het enige verschil tussen de 2 PSU's is de positie van de stekkers; door deze aan de zijkant te plaatsen is perfecte kabelmanagement in handbereik. De 12VHPWR kabel is bij beide modellen aanwezig.
het wordt deze
om ik met deze niet weg komt in de kast er is geen ruimte aan de zijkant

het wordt deze
om ik met deze niet weg komt in de kast er is geen ruimte aan de zijkant
Goed besluit. Als je overige vragen hebt kun je ze altijd stellen.

Helaas moet ik mededelen dat de 12VHPWR niet werkt op de voeding als ik de bij geleverde adapter gebruik van de 4070 en deze verbinding met de voeding met x 2 6+8 dan werkt de 4070 wel alleen als ik hem via de 12VHPWR aansluit werkt het dus niet wat kan dit zijn?
Ik zie verschillen op kabels20240925_000359.webp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan