Welke M.2 SSd?

NVrolijk

Nieuw forumlid
Hallo lieve mensen,

Info@megekko stuurde mij hier naartoe want waarschijnlijk hebben ze zelf allemaal druiven achter de balie zitten.
Dit is mijn vraag;

Als ik de ASUS TUF GAMING Z890-PLUS WIFI bestel, welke M.2 Samsung SSD past daar dan in?
Ik begrijp de PCIe 4x of 5x niet zo goed.
Dankjewel!

Met vriendelijke groet,

Niels

Voor je moederbord zou je eigenlijk elke soort m2 nvme ssd kunnen gebruiken. eigelijk is de vraag puur waar heb je het voor nodig. nu heb ik 3 opties opgegeven de de samsung 9100 pro die een beetje over kill is en een voorbeeld is van een pcie 5 snelheid, de 990 pro die een dram cache bevat en wat sneller is dan je gemiddelde ssd en dus perfect is voor gaming, en tot slot de lexar LNQ 790 wat nog steeds een goede optie is voor gaming en wat beter geprijsd is en nog steeds een snelle ssd is.

PCIE 4 16 GT/s per lane
PCIE 5 32 GT/s per lane

P.S Ik heb gecheckt Megekko neemt geen druiven aan alleen mensen.

PICIe 5.0 is ideaal voor besturing (Windows en programma's) en PCIe4 is genoeg voor data. Idealiter is dus vb een PCIe 5.0 van 1Tb in de snelste aansluiting en een PCIe 4.0 van 2Tb of 4Tb in de andere voor data/backup. Je hoeft ook niet alleen te kijken naar de (dure) Samsungs, er zijn genoeg snelle alternatieven.

Je hoeft ook niet alleen te kijken naar de (dure) Samsungs,
als je gebruik wil maken van de snelheid en duurzaamheid van de dram cache zit je wel al snel op een 990 pro of een wd black sn850x waar de kwaliteit controle wat minder is naar mijn ervaring. daarom dat ik de Samsung 990 pro als midden optie toon.

verder zal ik als je een wat geld wil besparen niet een pcie 5 ssd kopen ja ze zijn een stuk sneller maar daar ga je naar mijn ervaring niet veel van merken dus kwa prize to performance is het wat minder. stel je het wel zorg er dan voor dat het onder een heatsink zit want ze worden nogal warm. dit is sws goed om te doen voor elke m2 ssd die je koopt

Terug
Bovenaan