Welke m2 op Asus Prime A520M-K

Drwillyj

Nieuw forumlid
Voor het moederbord ASUS prime A520M-K kom ik er niet helemaal aan uit welke M2 ik er het beste voor kan gebruiken. Ik lees PCI 3.0, kan ik dan de Crucial P3 gebruiken, of raden jullie iets anders aan?

Voor de processor zal het gaan om de AMD Ryzen 5 5600G icm 32GB Kingston Fury.

Megekko.nl - ASUS PRIME A520M-K moederbord
Megekko.nl - Crucial P3 1TB M.
2 SSD

Die gaat perfect werken op jouw moederbord. Ik ben zelf ook zeer te spreken over de Lexar producten maar voor slechts 2 euro meer zou ik ook kiezen voor de Crucial. Is dit een bestaand systeem en zo ja, wat gebruik je nu als standaard schijf? Je schrijft 2 SSD, let op: er is maar 1 x m.2 aansluiting op het moederbord.

Die gaat perfect werken op jouw moederbord. Ik ben zelf ook zeer te spreken over de Lexar producten maar voor slechts 2 euro meer zou ik ook kiezen voor de Crucial. Is dit een bestaand systeem en zo ja, wat gebruik je nu als standaard schijf? Je schrijft 2 SSD, let op: er is maar 1 x m.2 aansluiting op het moederbord.
Top, bedankt.

Nee, wil dit vanaf start gaan gebruiken. Of eigenlijk mijn huidige 4e gen intel vervangen. Ben geen diehard gamer, maar wil wel wat meer kunnen voor een leuk prijsje.

Klopt, je hebt 1 aansluiting. Ik wil die voor het gamen gebruiken, Windows op een gewone ssd. Dat is waar ik nu aan denk, of een 2tb m2 schijf erin.

Ik zou de m.2 aansluiting gebruiken voor Windows en voor gaming, 2Tb is een optie maar je zegt dat je geen diehard gamer bent en dan zou 1Tb moeten volstaan. Een tweede SATA 2,5 inch SSD zou je dan kunnen gebruiken voor data/storage (een voorbeeldje: KLIK HIER).

Ik zou de m.2 aansluiting gebruiken voor Windows en voor gaming, 2Tb is een optie maar je zegt dat je geen diehard gamer bent en dan zou 1Tb moeten volstaan. Een tweede SATA 2,5 inch SSD zou je dan kunnen gebruiken voor data/storage (een voorbeeldje: KLIK HIER).
Late reactie, sorry.

Ik laat het even in me opgaan, wel ga ik de processor denk ik vervangen voor de 5600x en qua moederbord twijfel ik tussen eerstgenoemde of de MSI A520M a-pro.
De SSD is een goede optie, dankje!

Terug
Bovenaan