• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Zie maar één SSD op de ASUS HYPER M.2 X16 CARD V2

EHalsema

Nieuw forumlid
Ik heb een ASUS HYPER M.2 X16 CARD V2 gekocht met 2 x 2Tb SSD.
Hij zit in een PC met een https://www.gigabyte.com/Motherboard/H610M-H-DDR4-rev-11-13#kf mainboard.
Er zit geen video kaart in, ik gebuik de onboard GPU van de Intel processor.
Op het mainbord zit een 250Gb SSD waar hij van boot.
Er zitten twee oude 3.5 2Tb drives aangesloten op de SATA poorten, die zouden vervangen moeten worden door de twee SSD's.

Maar ik zie helaas maar één van de twee SSD's, die in slot 1.
Ik heb de tweede SSD al in de drie de andere sloten geprobeerd maar dat helpt niet.
De 2de SSD is niet defect, want als ik die in slot 1 steek dan zie ik hem.

Dit schijnt door, wat ik vandaag pas op YT zag, 'bifurcation' te maken te hebben.

De BIOS is ook al ge-update naar de nieuwste versie zonder resultaat.
Iemand een tip of er iets in te stellen is in de BIOS waardoor ik de tweede drive ook zie?
Ik heb al wat tips online gevonden maar die instellingen vindt ik niet terug in de BIOS. :-(

Alvast bedankt.
 
Heb je gekeken naar de configuratie en het "uitschakelen" van beschikbare chipset lanes? Ik zou de SATA-poorten / HDD's loskoppelen en het nog een keer proberen; just to be sure!
 
ik heb het vermoeden dat het een simpele kwestie is van je SATA ssd kabels een paar poorten op te schuiven ?? dus zeg maar laat sata poort 1 en 2? vrij kijk anders even in je handleiding van je moederbord of je daar iets over terug kan vinden. ik heb ooit iet soort gelijks gehad dat als je een nvme gebruikt dat je dan een satapoort kwijt raak en dat dat dus op te lossen is door die poorten niet te gebruiken.
 
Dank voor beide reacties.

Ik had zelf ook al zitten denken aan de SATA poorten maar kon niets terug vinden over het niet werken van nvme als je een bepaalde SATA poort gebruikt. Maar ik vermoed dat dit komt omdat er maar één NVME slot op het mainbord zit.

Ik ga het zeker proberen.
 
Terug
Bovenaan