Kan ik 2 dezelfde ventilatoren gebruiken of liever 1 specifiek voor de inlaat en 1 voor de uitlaat?

JoRe

Nieuw forumlid
Kan ik 2 dezelfde ventilatoren gebruiken of liever 1 specifiek voor de inlaat en 1 voor de uitlaat?
Waar moet ik opletten?

Hoi Jore,

het kan geen kwaad om ventilatoren te mix en matchen, zorg er wel voor dat je jouw fans goed monteert zodat de uitlaat fans naar buiten blazen en de inlaat fans naar binnen.

Hi,

Wat voor behuizing heb je? Afhankelijk van je behuizing ziet je airflow er anders uit. Zeker met de verschillende indelingen van behuizingen tegenwoordig.
Bijgevoegde afbeelding is het meest voorkomende / efficiënt als je geen airflow langs de zijkanten hebt.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2026-03-31 151246.webp
    Schermafbeelding 2026-03-31 151246.webp
    18,9 KB · Weergaven: 2
Waar moet ik opletten?

Hi,

Wat voor behuizing heb je? Afhankelijk van je behuizing ziet je airflow er anders uit. Zeker met de verschillende indelingen van behuizingen tegenwoordig.
Bijgevoegde afbeelding is het meest voorkomende / efficiënt als je geen airflow langs de zijkanten hebt.
Ik heb een normale behuizing, geen games. Ik heb nu 1 onder aan de voorkant en 1 achter aan de bovenkant boven de voeding.

Terug
Bovenaan