Pc start opnieuw op tijdens game spelen

bohdy

Nieuw forumlid
Hallo ik heb een probleem met mijn pc. als ik het spel sons of the forest speel na verschillende tijden krijg ik opeens tijdens het spelen en zwart scherm en start me pc opnieuw op. Ik heb zelf al dingen geprobeerd maar kom er niet uit. Dit gebeurt ook af en toe met andere spellen maar veel minder vergeleken met deze. ik heb ook afgelopen tijd andere crashes gehad met games dat bijvoorbeeld me hele bureaublad opeens leeg is en dat me applicaties niet meer reageren of de hele pc niet meer.

ik hoop dat iemand een oplossing weet. Of een manier om het probleem te vinden.

specs:
MSI MPG B550 GAMING PLUS moederbord
AMD Ryzen 5 5600X processor
Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200 Geheugenmodule
Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 SSD
Lexar NM620 2TB M.2 SSD
Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G
Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 - ATX 3.1 PSU / PC voeding

Hoi Bohdy,

Dit probleem is helaas iets wat meerde oorzaken kan hebben.
- PSU
- SSD
- RAM
- GPU

Mag ik vragen waar je de onderdelen hebt aangeschaft?

Grtz,

TechViking

Moederbord,cpu,ram en ssds komen allemaal meggekko. Alleen me gpu komt van azerty en psu van levix.

Als de onderdelen van Megekko nog binnen garantie zijn kan het een idee zijn om met de PC langs de shop in Breda te gaan. Misschien kunnen zij hem onderzoeken en kijken waar het euvel zit. Hou er wel rekening mee dat je je pc voor langere tijd kwijt gaat zijn als er een onderdeel binnen garantie stuk gaat i/v/m/ het onderdeel opsturen.

ik zou het niet erg vinden om hem langs te brengen als het dichtbij zou wezen maar voor mij is het helemaal aan de andere kant van het land

Anders zou ik de cpu, het geheugen, het moederbord en eventueel je SSD retour sturen voor garantie. Dan kijken ze op de retourenafdeling of er een probleem is.

Je kunt de onderdelen aanmelden voor retour in je account op megekko.nl

Terug
Bovenaan