Feedback op build nodig

JelenaR

Nieuw forumlid
Hai!

Heb me zonet een paar uurtjes bezig gehouden met voor het eerst een build maken voor m'n eerste high end pc 🙂

Dit is hoe ie er momenteel uitziet: https://www.megekko.nl/account/verlanglijst/46683/4plozg61xy

Wil er graag vlot op kunnen gamen, maar ook veel software tegelijk op kunnen gebruiken aangezien ik over een jaartje zelf een job in de gaming industrie zal hebben na m'n studie. Any feedback is welcome, maar vraag me ook af of ik op bepaalde onderdelen nog kan snoeien in de kostprijs... Zou me namelijk comfortabeler voelen met een prijskaartje van ongeveer 2200 euro. Momenteel zit ik aan een kleine 2500.

Groetjes 😀

Any feedback is welcome, maar vraag me ook af of ik op bepaalde onderdelen nog kan snoeien in de kostprijs... Zou me namelijk comfortabeler voelen met een prijskaartje van ongeveer 2200 euro. Momenteel zit ik aan een kleine 2500.

Groetjes 😀
Je kan de 5070 Ti downgraden naar een 9070 XT, scheelt je toch al gauw 200 euro. In gaming prestaties maakt het niet zo veel uit, zie deze video bijvoorbeeld. Het internet staat er vol mee.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Als de 5070 Ti beter presteert, gaat het vaak om zo'n 5-10 fps. Maar in andere games presteert de 9070 XT juist beter (5-20fps). Het is dus heel afhankelijk per spel. Op hogere settings zoals 4k en raytracing ontlopen ze elkaar niet veel.

Je kan ook de 9800x3D downgraden naar een 7800x3D, dan heb je nog steeds een uitstekende gaming cpu en scheelt toch ook weer 80 euro. Ik weet dat het pijn doet, maar soms moet je snoeien. 😉

Laatst bewerkt:
Thanks voor de tips, heb echter sowieso een Nvidia gpu nodig omdat ik hun CUDA tech nodig heb voor bepaalde software... Zou je in dat geval aanraden van gewoon naar de RTX 5070 te gaan? Of bestaat er misschien nog een tussenstap die ik niet ken?

Dit vond ik even snel op google:

"For CUDA, the RTX 5070 Ti is the much better choice. It features 8,960 CUDA cores and 16GB of GDDR7 memory, compared to the base RTX 5070’s 6,144 cores and 12GB VRAM. The 45% larger core count significantly accelerates training times, and the 16GB VRAM provides crucial headroom for larger AI models and heavy rendering."

Dus dan kom je toch op de RTX 5070 Ti uit. Persoonlijk zou ik dan toch de 9800x3D in je lijst houden als je je systeem gaat gebruiken in professioneel opzicht.

Mja dat blijkt dan idd toch de beste keuze... Moest de RAM markt nu niet in de fik staan had ik geen enkel probleem😤

Ik heb een gokje gewaagd door op marktplaats de sticks voor 300,- te kopen. Mijn oude AM4 DDR4 setje verkoop ik dan voor 150,- waardoor de geheugen upgrade slechts 150,- kost. Maar dat kan je eigenlijk niet aanraden aan mensen, want behalve een Memory Diagnostics van Windows weet je helemaal niets over het aantal gebruiksuren en de levensduur.

Inderdaad, het is even doorbijten!

Alright, maar de knoop is doorgehakt. Heb toch besloten om voor de 5070 te gaan ipv de ti versie.
Dit is dan m'n nieuwe lijstje: https://www.megekko.nl/account/verlanglijst/46917/lyextn0hrq

Ik lees echter best vaak dat die cpu koeling nogal chunky is, en dat het lastig is om het te doen passen. Heb zelf niet goed een idee hoe dat zit in het geval met de case die ik uitgekozen heb. Er staat dat er cpu koelers tot 16,3 cm in passen, en als ik naar mijn koeler kijk zie ik heel wat afmetingen staan maar precies niet exact wat ik zoek. Bij radiator formaat staat er 240, maar weet niet helemaal voor wat dat dan juist staat. Jullie enig idee of dit zou werken?

Die 16,3cm verwijst naar de max. hoogte van normale cpu koelers die rechtop, direct op de cpu worden geplaatst. Jij neemt een waterkoeler waarbij de ventilator tegen de kast aan wordt geplaatst, dus die max. hoogte is niet bij jou van toepassing. Dus je kan gewoon door. Succes!

Terug
Bovenaan