Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX knippert rood.. huh?

CreatorBeerus

Nieuw forumlid
Beste vakmensen,

Sinds gisteren is mijn AIO cooler ineens rood gaan blinken. Ik heb echt geen idee waarom? Alle kabeltjes zitten goed en er zit niks los.

Het gekke hiervan is dat als ik de voeding uit de corsair hub haal en ik een update forceer dat ze ineens wel normaal branden, maar op het moment dat ik de ICUE software sluit dan knipperen ze weer rood. Ook knipperen ze rood als ik de pc (opnieuw) opstart. Ik heb nog wel garantie op de AIO cooler, alleen heb ik de doos niet meer. Ik heb dit wel bij Megekko gekocht. Wil eerst even de vraag hier op het forum stellen, kijken naar misschien een oplossing voordat ik een nieuwe AIO cooler ga bestellen.

Ik hoop dat iemand hier meer vanaf weet.

Kan het misschien zo zijn dat deze kleur bij jou in de ICUE nu als standaard is ingesteld? Ik heb ook wel eens een probleem gehad met de H150i, ik bleef de regenboog kleuren houden, dat zat toen in het "default profile".

Kan het misschien zo zijn dat deze kleur bij jou in de ICUE nu als standaard is ingesteld? Ik heb ook wel eens een probleem gehad met de H150i, ik bleef de regenboog kleuren houden, dat zat toen in het "default profile".
Helaas niet. Ik krijg pump failure als melding, maar m'n pomp koelt wel gewoon.. het rode licht knipperd, dat is echt zwaar irritant

Oh dan kan het zijn dat hij in de "safe modus" gaat omdat deze oververhitting constateert. Dan knipperen de fans en blazen deze heel hard.

Probeer dan om de profielen van de fan snelheden op gebalanceerd te zetten om te kijken of dit werkt na verloop van tijd. (Systeem zou dan wel moeten afkoelen ook).

Oh dan kan het zijn dat hij in de "safe modus" gaat omdat deze oververhitting constateert. Dan knipperen de fans en blazen deze heel hard.

Probeer dan om de profielen van de fan snelheden op gebalanceerd te zetten om te kijken of dit werkt na verloop van tijd. (Systeem zou dan wel moeten afkoelen ook).
De fans draaien gewoon op normale snelheid. Ik kan een force update doen terwijl de voeding van de hub weer wordt aangesloten (Ik haal hem los, open de ICUE software, plug de voeding weer in de hub erin en doe dan een force update). Dan krijg ik wel weer normale RGB kleuren. Wanneer ik de software weer afsluit (ICUE) dan begint het circus weer.

Wordt waarschijnlijk tijd dat ik van die corsair meuk switch.. misschien een arctic AIO of misschien Hyte.. Weet het nog niet.

Ik snap je helemaal ik heb toen flink lopen rommelen in de murals / Dashboard / Profielen om alles een beetje normaal werkend te krijgen 🙁

Ik heb trouwens nu van Thermalright ...... prima spul en goedkoop ook nog 😀

ah, die is ook wel nice inderdaad! Ik ga even met megekko contact opnemen en kijken of het een probleem is als ik de doos van de AIO cooler niet meer in bezit heb.. laten we hopen dat het geen probleem is, aangezien ik al mijn spullen van megekko heb en ik inprincipe nooit echt problemen heb.

Terug
Bovenaan