Advies gevraagd voor aan te schaffen game PC

Gilbardia

Nieuw forumlid
Hi allemaal!

Ik maak dan eindelijk de overstap van console naar PC gaming. Ik ben van plan een game PC van rond de 1500 te halen.
Ik probeer mij er al een tijdje in te verdiepen, maar raak een beetje overwhelmed van alle opties/mogelijkheden, vandaar mijn vraag voor advies.

Ik zoek eigenlijk een Pre built PC, ik weet dat zelf samenstellen voordeliger is, maar ik heb er echt 0 ervaring(of vertrouwen) mee om dit zelf te doen. Als er een site waar je de PC zelf kunt samenstellen en dat zij hem dan voor je in elkaar zetten voor een fee dan is dat ook prima.

Ik wil games zoals Warzone goed kunnen draaien, daarnaast wil ik er zeker 5 jaar mee vooruit kunnen zonder upgrade. Verder zal ik het voor standaard werkzaamheden gebruiken, maar als die games kan draaien moet dat ook wel lukken. Lichtjes/kekke behuizing maakt mij niet uit. 4K is niet nodig, zal toch niet lukken met dit budget, maar 1440P moet wel lukken denk ik?

Iemand die mij een zo goed mogelijke PC aan kan raden voor de 1500 euro range? Alvast bedankt!

Groet,
Gerard

Voor ~€1500 zijn er best leuke pre-builds te vinden!

Deze bijvoorbeeld:
- https://www.megekko.nl/product/7561...5-AMD-Ryzen-7-7700-RTX-4060-Ti-Gaming-Desktop

Een 4060Ti zou 1440p prima aankunnen (allicht met iets mindere settings (High ipv Ultra etc.))

Of een Intel variant
- https://www.megekko.nl/product/7561...LOQ-17IRR9-Core-i7-RTX-4060-Ti-Gaming-desktop
Thanks voor je input!

Overigens zie ik nu dat je bij Azerty je PC in elkaar kan laten zetten, dus dat zou ook nog een optie zijn voor mij.

Is zelf een PC in elkaar laten zetten bij Azerty beter dan een pre build kopen voor die prijs? In andere woorden, bij welke is de prijs kwaliteit beter?

Zelf componenten kopen is vaak goedkoper dan een pre-build systeem kopen en als bedrijven zoals Azerty inderdaad services aanbieden om de geselecteerde componenten in elkaar te zetten is het misschien mogelijk om iets of wat betere componenten te kiezen.

Ook is de kwaliteit ook iets of wat beter. Gestandaardiseerde componenten zijn makkelijker te vervangen als het misgaat. Ook garandeert Azerty 1 jaar post-aankoop service op de eerste rang van de service, dus als het misgaat kan je het systeem terug sturen.

In *mijn* optiek is iets of wat meer geld neerleggen voor een bouwservice best het geld waard in plaats van een pre-build kopen

Zelf componenten kopen is vaak goedkoper dan een pre-build systeem kopen en als bedrijven zoals Azerty inderdaad services aanbieden om de geselecteerde componenten in elkaar te zetten is het misschien mogelijk om iets of wat betere componenten te kiezen.

Ook is de kwaliteit ook iets of wat beter. Gestandaardiseerde componenten zijn makkelijker te vervangen als het misgaat. Ook garandeert Azerty 1 jaar post-aankoop service op de eerste rang van de service, dus als het misgaat kan je het systeem terug sturen.

In *mijn* optiek is iets of wat meer geld neerleggen voor een bouwservice best het geld waard in plaats van een pre-build kopen

Ga ik toch daar maar eens naar kijken. Maar blijft lastig met al die keuzes per onderdeel haha. En dat moet het ook nog maar bij elkaar passen. Ik zal hen wel mailen of zij gewoon voor 1300-1500 de beste prijs kwaliteit voor in elkaar kunnen zetten haha

• Leuk
Waarderingen: Roij
Terug
Bovenaan