Welke cpu raden julie aan?

MastahBastah

Nieuw forumlid
Beste leden,

Ik rock nog een pc uit 2013 en hij doet het nog goed, maar gister de nieuwe oblivion gehaald en nu merk ik toch wel dat hij iets wat achter loopt.
Ook bij het opstarten van de game kreeg ik een melding dat mijn huidige pc te weinig cores heeft.

Huidig setup:
Cpu: i7 4820k 4.2 ghz geklocked
Gpu: asus gtx 1080ti
Ram: 32gb ddr3
Voeding: 1000w
Koeling: Waterkoeling cpu

Ik ben dus aan het denken om een nieuwe pc aan te schaffen, maar weet niet zo goed voor welke cpu ik het beste kan gaan.

Ik doe gamen, maar maak ook muziek (cpu intensief) en zo nu en dan video editten.

Ik zat aan de 14700k te denken, maar wat ik begrijp is dat gewoon een 13700k in een nieuw jasje met paar kleine cores extra.
Dus misschien toch beter voor de 13gen?
Of de nieuwe core ultra 7 265k??

Of toch een i9?
Maar de 13gen en 14gen moet je vermijden heb ik gelezen vanwege instabiliteit?

Of toch nog even wachten op de nieuwe intel cpu’s eind dit jaar?

Ik wil geen amd, dus dat hoef je niet te adviseren 😉

Met vriendelijke groet,
MastahBastah

Ik had de 14700k op het oog, maar ben uiteindelijk (op advies) toch overgegaan op de Ultra 7 256k. Let wel op dat je hier een andere socket voor nodig hebt!

Ik had de 14700k op het oog, maar ben uiteindelijk (op advies) toch overgegaan op de Ultra 7 256k. Let wel op dat je hier een andere socket voor nodig hebt!
Ja klopt, MOBO en RAM moet ik ook vervangen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de keuze CPU die ik maak.

Maar wat was het advies bij jou dan?

Want volgens bepaalde test resultaten is de ultra7 niet beter dan de 14 gen cpu’s

Misschien dit topic even doorlezen: KLIK HIER. Staat al veel in uitgelegd. Welk budget heb je op het oog?
Gelezen maar dit is niet echt de informatie die ik zoek.
Ik ben echt opzoek naar meningen en ervaringen van mensen die een of meerdere van de hierboven genoemde cpu’s hebben gehad/getest

Die ultra core 7 lijkt me best ok, maar vind hem kwa prestaties tegenvallen als ik de comparison tests zie met de 14700k bijvoorbeeld.

En de instabiliteit van de i9 processors, in hoeverre moet ik dit serieus nemen?

Ik denk trouwens dat je met welke keuze je ook maakt, je een goede cpu zal hebben hoor.
Ik heb er zelf weinig verstand van, dus ik vaar uiteindelijk ook op de adviezen van anderen.
Sowieso is het vaak ook een kwestie van voorkeur. Ik kies altijd een ASUS motherboard, is dat het beste board dat je kunt vinden? Vast niet, maar ik ben een 'trouwe klant' ;-)
Oh ja dat denk ik ook, zeker gezien waar ik vandaan kom nu.
Heb het heeeeeel lang uitgesteld, elke keer dacht ik jaa nog 1 jaartje want hij doet het nog zo goed.
Maar gisteren voor het eerst dat ik een melding kreeg dat ik te weinig cores had, moet het wel in een soort van stroom versnelling zeg maar.

Weet gewoon niet zo goed waar ik goed aan doe, ultra7, 14700k of misschien toch de oudere 13700k of gewoon even wachten tot de nieuwe lineup 🤷🏽‍♂️

(Heb een reserve pc met 12700k en 3070ti staan 😂 alleen daar gamet mijn vriendin op… NOG haha)

Heb ook de hele tijd tussen die 2 zitten twijfelen, eigenlijk niet eens een 100% bewuste keuze om toch de ultra te nemen. Er werd mij gevraagd: waarom niet?
Kon daar eigenlijk geen antwoord op geven 😉
Daarbij is het een nieuwere processor... maar het zal lood om oud ijzer zijn. Straks weer lekker snel!

Terug
Bovenaan