Doel tempratuur van de videokaart.

Salah Eddine

Nieuw forumlid
Goedendag forumleden,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij daar wellicht mee kan helpen. Ik heb op dit moment een videokaart van Nvidia, de RTX 4070 super waar ik heel blij mee ben. De kaart is stil en maakt nauwelijks geluid. De videokaart bereikt een tempratuur van ongeveer 56 graden bij normaal gebruik(kantoorwerkzaamheden) bij het hebben aan staan van de pc voor een lange tijd. Nu heb ik een 5070 ti gekocht als extra kaart, die in idle een max tempratuur bereikt van 52 graden en dan de ventilatoren gaan draaien om af te koelen. Persoonlijk vind ik 52 graden hoog aangezien de kaart die tempratuur ongeveer naar 10 minuten al aan tikt, en de 4070 super pas na een aantal uur en de ventilatoren niet gaat draaien maar dit pas bij 60 graden die de kaart zelde aantikt. De draaiende ventilatoren vind ik storend en zou ze graag niet willen horen.

Ik wil de doel tempratuur, die ingesteld is voor de Inno3d kaart verhogen naar bijvoorbeeld 60 graden ipv 52 die waarschijnlijk door de fabrikant is ingesteld, en dan pas de ventilatoren gaan draaien en niet na elke 10 minuten bij 52 graden. Heb geprobeerd dit aan te passen via MSI After burner maar helaas zonder succes.

Heeft iemand tips? want overweeg de Inno3d 5070 ti terug te sturen.

ik vind de idle temperaturen best hoog. mijn kaart zit idle op 35 graden. als je de idle temperaturen naar beneden kan halen......dan zal je inno3d zijn fans uitlaten. ben namelijk heel benieuwd wat je gpu temps zijn met 100% load.

ik vind de idle temperaturen best hoog. mijn kaart zit idle op 35 graden. als je de idle temperaturen naar beneden kan halen......dan zal je inno3d zijn fans uitlaten. ben namelijk heel benieuwd wat je gpu temps zijn met 100% load.
Bedankt voor je reactie. Ik deel de mening dat de idle tempratuur toch ook aan de hoge kant is. Bij het draaien van een game zijn de tempraturen opzich prima. Ongeveer rond de 70 graden.

is je gpu tijdens gaming dan 100% in gebruik? dit kun je testen met msi afterburner. als je gpu bijvoorbeeld bij bepaalde games maar 40% in gebruik is, zal je temperatuur minder hoog zijn.

is je gpu tijdens gaming dan 100% in gebruik? dit kun je testen met msi afterburner. als je gpu bijvoorbeeld bij bepaalde games maar 40% in gebruik is, zal je temperatuur minder hoog zijn.
Het gaat meer om dat de kaart in idle 52 graden aantikt binnen 10 minuten en dan de ventilatoren gaan draaien en niet zo zeer tijdens het gamen. De kaart wordt vandaag terug gebracht. Helaas.

Terug
Bovenaan