Rtx 5070 inspire 3x sommigen spellen crashen?

Ricoboy38

Nieuw forumlid
Goedemiddag iedereen, ik heb een probleempje ik heb vorige maand een rtx 5070 inspire 3x gehaald en nu heb ik bij sommige spelen dat hij vast loopt uit het niets en dan opeens crashed, ik krijg dan ook verschillende foutmeldingen maa ik heb dit niet bij alle spelen

Ik heb een gigabyte aurus b550 v2 moederbord met een ryzen 5 5600x en 32gb ddr4 en een 850w power supply, hopelijk helpt deze informatie een beetje en hoor graag zo snel mogelijk wat het eventueel kan zijn (drivers zijn 3x met een schone installatie gedaan)

zo te lezen heb je een upgrade gedaan, heb je voor het plaatsen van de videokaart eerst een DDU gedaan? Dit is het verwijderen van je oude videokaart drivers.

zo te lezen heb je een upgrade gedaan, heb je voor het plaatsen van de videokaart eerst een DDU gedaan? Dit is het verwijderen van je oude videokaart drivers.
Ik heb een vlean instalatie van windows 11 gedaan, wel zag ik dat er amd drivers bij waren geïnstalleerd kan dat kloppen?

Dat kan wel kloppen, je CPU heeft ook drivers nodig en als je een auto installer van je moederbord gebruikt kan deze de AMD adrenaline software mee installeren.

Nog wat andere dingen die je kunt proberen.
Je PCI-E slot in je moederbord BIOS op PCI-Gen 4 zetten, dus niet op ''auto''. Je videokaart is een Gen 5 en moederbord ondersteunt maar tot Gen 4. Dit hoeft op zich geen probleem te zijn maar kan wel eens voor instabiliteit zorgen omdat het moederbord in ''auto'' mode het niet goed herkend. Door deze op Gen 4 te forceren kan dit instabiliteitsproblemen verhelpen.

eventueel een keer proberen de GPU zelf te reseaten.

heb je trouwens je oude GPU nog eens geprobeerd?

Terug
Bovenaan