Uitbreiding PCIe Linux Server

PhilipH

Nieuw forumlid
Ik beschik momenteel over een linux server met een ASUS Z490-P moederbord.
De 4 SATA poorten op het moederbord zijn momenteel bezet met 4 HDD van elke 2TB en worden vervangen door 4 HDD van elk 4TB (disken recent bij jullie gekocht via mijn stiefzoon Koen De Deckers).

Ik zou mijn server willen uitbreiden met minstens 1 of 2 extra SATA-poorten en 2 extra HDD van 10 of 12 TB voor backups te maken.

Al de PCI slots op het moederbord zijn nog vrij alsmede nog een M2-poort.

Wat raden jullie aan?
Of
Of
  • Een PCI kaart met 2 of meer interne aansluitingen en 2 brackets met SATA of eSATA aansluiting
    • Bv. StarTech.com 4 Port SATA PCIe Kaart, PCI Express SATA Uitbreidingskaart, 6Gbps, Low/Full Profile, St

Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp.

ik zou in dat geval gaan voor de PCIE optie gaan omdat je met een mSATA verbinding je nog steeds de sata verbinding snelheid zit die dan verdeeld word over de 4 aansluitingen.

Het maakt niet uit of je een PCIe kaart of M.2 bordje gebruikt. Beiden zijn 4-lane PCIe 3.0 interfaces.
Extern zou ik niet aanraden als je de ruimte in de pc hebt.

Sorry als het niet duidelijk uitgelgd was doordat deze adapter de ASM1064-chip gebruikt delen vier schijven een PCIe 3.0 x1-lijn, waardoor elke schijf bij gelijktijdig gebruik maximaal 245 MB/s haalt terwijl een standaard PCIe x4 SATA-kaart elke schijf tot 550 MB/s kan laten werken.

Terug
Bovenaan