Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Houden jullie rekening bij het bepalen van die 1-2% bediende klanten met het feit dat velen waarschijnlijk meerdere of alle nieuwe 50XX-kaarten op hun verlanglijst hebben staan, en er uiteindelijk maar maximum één zullen kunnen kopen? Ik ga ervan uit dat er dus veel meer hartjes op die kaarten staan dan dat er klanten zijn die effectief een kaart zullen kopen, tenzij ik uiteraard het aantal klanten dat géén verlanglijst gebruiken onderschat.
Correct; alleen ik heb al 6 verschillende kaarten een 'hartje' gegeven.

Hoi mfn073, een sorry is niet nodig, we zullen alles zo goed als we kunnen beantwoorden!

We begrijpen dat een prijsverhoging bij een lancering erg vervelend kan zijn. Laat ik meteen voorop stellen, het is geen doel om tijdens de lancering, prijzen aan te passen. Maar we kunnen simpelweg geen vast prijspunt garanderen. We verwachten geen problemen als er balans tussen vraag en aanbod is; dat kun je van te voren echter nooit voorspellen. Eigenlijk is er maar één partij die kan zorgen dat er prijsstabiliteit in het kanaal blijft en dat zijn Nvidia/de board partners: Als er genoeg aanbod is, is er geen aanleiding om prijzen omhoog te schroeven.
Je voorbeeld van de recent gelanceerde 9800x3D is exact wat er gebeurt als er veel meer vraag dan aanbod is, het is voor ons dan het bewaken van de balans tussen in één keer leeg verkopen en daarna een (langere) periode nee verkopen, of je klanten zo lang mogelijk in de gelegenheid stellen een product te kunnen bemachtigen. Het is misschien niet het exacte antwoord wat je had willen lezen, maar ik hoop toch een stukje inzage te geven.

Laten we allemaal hopen dat er meer dan genoeg aanbod beschikbaar komt 🙂!
Om even terug te schakelen naar deze vraag.

Gezien de extreem lage beschikbaarheid en het vooruitzicht dat alles toch gaat uitverkopen binnen een extreem korte tijd. Kunnen we er dan vanuit gaat dat megekko hier wel de standard prijs zal aanbieden voor de kaarten, gezien het feit dat de prijs omhoog gooien geen verlenging van voorraad zal bieden. Of mogen we er vanuit gaan dat de prijzen al standard hoger zullen liggen onder het mom van "langere beschikbaarheid".

Laatst bewerkt:
Om even terug te schakelen naar deze vraag.

Gezien de extreem lage beschikbaarheid en het vooruitzicht dat alles toch gaat uitverkopen binnen een extreem korte tijd. Kunnen we er dan vanuit gaat dat megekko hier wel de standard prijs zal aanbieden voor de kaarten, gezien het feit dat de prijs omhoog gooien geen verlenging van voorraad zal bieden. Of mogen we er vanuit gaan dat de prijzen al standard hoger zullen liggen onder het mom van "langere beschikbaarheid".
Meestal worden de prijzen omhoog gegooid bij zulke gevallen

Dan gaan ze waarschijnlijk er wel van uit dat iedereen die interesse heeft er ook daadwerkelijk het geld voor heeft en t wilt uitgeven.
Dat denk ik ook, het ligt een beetje aan de voorraad wat nog niemand echt weet. Als de meeste tegelijk om 15:00 gaan bestellen dan denk ik dat je maar de gelukkige moet zijn als het je lukt.

Denk dat iedereen het hoofd koel moet houden. Vragen als: zijn het echt "70000" maken het niet minder of meer beschikbaar. Even de feiten op een rij:
1. Enorm beperkte beschikbaarheid (understatement). Kan is klein dat je er een zal kunnen kopen. Niets meer of minder. Wat 5090 betreft gaat het over letterlijk 10 a 20 (Ja echt) per winkel zoals het er nu uitziet. Nou bereken je kans maar.
2. Prijzen komen pas op de dag zelf. Zij gaan ze hier niet prijsgeven (pun intended)
3. Je kan ALLEEN met iDeal betalen.
4. Prijzen zullen flink hoog zijn. Vergeet MSRP van nvidia volledig. 2500 is echt het minimum. Meest waarschijnlijke is een gemiddelde rond 2850 euro (gezien prijzen in ander landen)
5. Als je een in je mandje weet te krijgen dan is het een tijdje voor jou gereserveerd. Gratz, je hebt er een.
6. Er zijn anti scalper maatregelen zoals max 1 per klant en idea zodat men niet met creditcards snel alles kan opkopen.

We moeten accepteren dat 99% van ons er geen zal kunnen kopen op de 30e, dat de prijzen absurd hoog zullen zijn en dat het met gemak 3 maanden kan duren dat je een redelijke kans maakt.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij vooral af gaat er eigenlijk voorraad zijn voor de 5090? Want ik heb eigenlijk alleen interesse in de 5090 niet de 5080. Alsook hoe zit dat met de vermelding "Te bestellen vanaf 30-01-2025" en "Levertijd nog niet bekend" is dat een onderscheid? Betekent dat diegene met levertijd nog niet bekend dat die al zeker niet in voorraad komen?

Laatst bewerkt:
Online zie ik heel wat berichten dat verschillende webshops single digits aantallen hebben van de RTX 5090. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is dat de voorraad zo beperkt is. Ik snap het niet helemaal lijkt wel of het bewust gedaan is door Nvidia om en schaarse te creëren voor de RTGX 5090 terwijl de 5080 blijkbaar overal best OK in stock is, bedoel het is niet dat ze en voorgeschiedenis hebben met de afgelopen gen lanceringen/voorraad....Vreemd dit allemaal...

Nochtans hebben die prutsers gepretendeerd dat er voldoende stock zou zijn maanden terug.
Ja,zo zie je maar in anno 2025 een videokaart kopen een hels karwei blijkt te zijn.

overclockers.co.uk verwacht iets van 10 kaarten te krijgen van de 5090. Volgens mij zijn zij best een 'grote jongen'.
Er is eigenlijk geen launch. Misschien maar beter ook want de prijzen zullen wel met 25% verhoogd worden.
En let's face it, de kaarten zijn eigenlijk best wel ruk vergeleken de 40 serie

En nvidia ... ik weet niet man ik voel me ook gewoon echt een dombo die voor deze marketing trucjes valt als ik weer een video over 'availability 5090' zit te kijken.
"do not want that badly"... "maar je kan 'm sowieso niet krijgen" ... "OMG WANT GIVE NOAW AWWAASDFLJKSDF" .. 't is echt zo dom ik schaam mezelf 🙁

Laatst bewerkt:
overclockers.co.uk verwacht iets van 10 kaarten te krijgen van de 5090. Volgens mij zijn zij best een 'grote jongen'.
Er is eigenlijk geen launch. Misschien maar beter ook want de prijzen zullen wel met 25% verhoogd worden.
En let's face it, de kaarten zijn eigenlijk best wel ruk vergeleken de 40 serie

En nvidia ... ik weet niet man ik voel me ook gewoon echt een dombo die voor deze marketing trucjes valt als ik weer een video over 'availability 5090' zit te kijken.
"do not want that badly"... "maar je kan 'm sowieso niet krijgen" ... "OMG WANT GIVE NOAW AWWAASDFLJKSDF" .. 't is echt zo dom ik schaam mezelf 🙁
Dom is het niet. Velen van ons herkennen het gevoel. Het is wel jammer dat we dit gevoel hebben, daar spelen marketingafdelingen op in en we schieten onszelf in de voet, doordat met dit gedrag de prijzen verhoogd worden. Maar voor het eerst in jaren ga ik rustig wachten. Had mijn 4090 een maand terug verkocht. Dus geen game pc. Heb maar een maandje Boosteroid (cloud gaming als Gforce now) en game af en toe op mijn fold 5. Eigenlijk prima, vooral als je single player speelt, kan ik eigenlijk geen goed reden bedenken waarom je ipv zo een top cloud gaming dienst een game pc moet hebben. Tja

Nou ik vind 't wel dom van mezelf eigenlijk. Als je over een product waar je met een normaal hoofd iets van denkt als "meh"... maar zodra je 't moeilijk kan krijgen opeens WEL wil? Best vreemd en hoe meer ik erover na denk ... Had speciaal vrij genomen donderdag, maar net gemeld dat ik gewoon kom werken. Ik doe niet meer mee met die debiele shit 🙂
En ik heb m'n 4090 nog dus dat scheelt wel. Niet handig van je dat je de 4090 al weg hebt gedaan hoor. Hoopte je op die manier een paar tientjes extra te vangen of zo?

Nou ik vind 't wel dom van mezelf eigenlijk. Als je over een product waar je met een normaal hoofd iets van denkt als "meh"... maar zodra je 't moeilijk kan krijgen opeens WEL wil? Best vreemd en hoe meer ik erover na denk ... Had speciaal vrij genomen donderdag, maar net gemeld dat ik gewoon kom werken. Ik doe niet meer mee met die debiele shit 🙂
En ik heb m'n 4090 nog dus dat scheelt wel. Niet handig van je dat je de 4090 al weg hebt gedaan hoor. Hoopte je op die manier een paar tientjes extra te vangen of zo?
Haha klopt. Dacht niet dat de voorraden zo dramatisch zouden zijn. Maar goed ik vind het prima zo en ga ook deze keer neit met de gekte mee. Was bereid beetje gek te doen maar dit gaat uiteraard veels te ver. 3000 euro ALS je geluk hebt bij een winkel, scalpers voor 5000 of maanden wachten.

Haha klopt. Dacht niet dat de voorraden zo dramatisch zouden zijn. Maar goed ik vind het prima zo en ga ook deze keer neit met de gekte mee. Was bereid beetje gek te doen maar dit gaat uiteraard veels te ver. 3000 euro ALS je geluk hebt bij een winkel, scalpers voor 5000 of maanden wachten.
Als het niet lukt ga ik me tijd ergens anders aan besteden. En 3 maanden iets anders doen.

Gaan jullie eigenlijk ook updates geven over mogelijks toekomstige voorraad? Gaan we maanden lang geen nieuwe voorraad krijgen? Zal de 5090 een jaar lang moeilijk verkrijgbaar zijn? Kortom hebben jullie vooruitzichten? De 4090 productie is stopgezet dan zou je toch denken dat ze nu volop inzetten op de 50 series. Het kutte is ik heb al mijn onderdelen aangekocht ik mis alleen de videokaart nog. Ik zou het spijtig vinden mocht de voorraad 1 jaar lang zeer slecht zijn. Dan sta ik daar met al mijn onderdelen maar geen videokaart en ik wil geen 3090 ofzo. Ik wil de 5090 of de 4090 maar beide opties zullen moeilijk zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan