ziet wel SSD niet een harddisk

Wilko82

Nieuw forumlid
Beste deskundigen,
Na plaatsen van een extra SSD en deze boottable gemaakt. werkt de PC prima. Echter een gewone extra harde schijf ziet de PC(en de bios) niet meer. Wel een extra SSD. die kan ik losmalen en weer plaatsen. En die ziet de PC dan weer wel. Maar geen enkele gewone harddisk die ik aansluit wordt door de PC gezien. De harddisk is in orde.

wat bedoel je met ssd? bedoel je niet toevallig een m2 drive? het kan namelijk zijn, dat als je een extra m2 drive aansluit, bepaalde lanes voor sata poorten niet meer beschikbaar zijn.

Ik heb idd één ssd m2 aangesloten. Daarnaast nog een oudere ssd-sata. Deze laatste blijft wel zichtbaar. Na het aansluiten van de ssd-m2 kan ik dus nog maar 2 andere sata schijven zien: de ssd-sata en een gewone sata-harddisk. De ssd-m2 is dan misschien de "boosdoener", wellicht om reden wat u oppert.

wat pvg103breda schrijft, vaak als je bv een m2 ssd plaatst word er 1 bepaalde sata poort uitgezet.
Zou even proberen de de kabel in een ander sata poortje op het bord te prikken, grote kans dat hij dan wel weer gevonden word.

Beste Nesmo1978, bedankt voor je reactie. Ik heb 6 SATA aansluitingen op mijn moederbord. Daarvan heb ik 1 SATA-SSD en 1 SATA "gewone" harde schijf. Sinds ik 1 SSD-M2 heb geplaatst blijken de overige SATA aansluitingen niet meer te werken als ik daar een extra harde schijf op aansluit.
Ik heb inderdaad meerdere SATA aansluitingen geprobeerd, ook met verschillende "touwjtes". Helaas zonder resultaat. Het lijkt er dus op dat mijn moederbord sinds het plaatsen van een (1) SSD-M2 er nog maar 2 SATA poorten bruikbaar zijn. Ik durf eigenlijk niet de M2 er weer uit te trekken, daar ik die dan ook weer van mijn vastgeplakte heatsink moet losmaken.

Terug
Bovenaan