2 videokaarten van intel, overeenkomst?

Marja

Nieuw forumlid
Ik sta op het punt een nieuwe Asus desktop te bestellen waar een geïntrigeerde videokaart in zit: Intel UHD Graphics Xe G4 48EUs
In mijn huidige desktop met een Asus moederbord zit ook een intel videokaart in (zie bijgevoegd bestand):
Mijn vraag is of iemand hier weet of deze 2 videokaarten met elkaar overeenkomen.

Ik heb in het nabije verleden een nieuwe desktop in huis gehad waar een Nvidia in zat, toen kon ik eigenlijk mijn perfect werkende monitor weggooien, vandaar mijn vraag. (Die desktop heb ik terug gestuurd).

Vriendelijke groet,
Marja

Bijlagen

• videokaart.webp
    videokaart.webp
    32,2 KB · Weergaven: 3
De "intel videokaart" is geen aparte videokaart zoals bij Nvidia maar zit op de processor (CPU) en is, zoals je zelf meld bij de nieuwe, een geïntegreerde video-chip. De "oude" intel HD Graphics 4600 is dus ook zo'n geïntegreerde video-chip op de processor en kan je dus niet meenemen naar de nieuwe (als dat je vraag was). Qua vergelijking: die nieuwe Intel UHD Graphics Xe G4 48EUs is een budget GPU voor algemeen gebruik, niet echt ideaal om te gamen of video-toepassingen en is vergelijkbaar met de "oude" intel HD Graphics 4600.

Dank je wel ArtstudioG, vooral die laatste zin geeft voor mij de doorslag. Ik ben niet echt een gamer en ook geen video gebruiker. Dus ik ga hier wel mee door met deze nieuwe pc.

Terug
Bovenaan