upgrade naar Windows 11

jantekkie

Nieuw forumlid
Ook ik moet mijn desktop upgraden om windows 11 te kunnen installeren.
Ik heb een moderbord intel Asrock B85M pro 4 en een Processor Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz- 6MB
zie bestand foto voor wat ik verder in de desktop heb zitten.
Mijn vraag is, kan ik voldoen met een vervanging van een moederbord en CPU gen 8 en wat is dan aanbevolen.
Ik doe geen gaming, heb de desktop voor algemeen werk en er staan veel foto's op.
Hoor graag,
Met vriendelijke groet,
Jan

Bijlagen

• Desktop hardware.webp
    Desktop hardware.webp
    47,5 KB · Weergaven: 4
- een intel gen 8 cpu en moederbord zijn nieuw niet te krijgen. dit is namelijk behoorlijk verouderd. je zou dan eventueel voor gebruikte moederbord/cpu/ram kunnen zoeken.
- een intel gen 8 cpu support ddr4.

Dank je wel voor de response,
Met welk moederbord en cpu zou ik dan wel uit de voeten kunnen om nieuw aan te schaffen en wat kan ik dan van mijn andere zaken meenemen. SSD, Harddrive etc.

Je zal altijd je schijven kunnen hergebruiken zolang deze de juiste poorten hebben (sATA). Wel moet ik daarbij zeggen dat bestanden tussen windows verwisselen nooit verstandig is en als je er zelf niet uit kan komen je altijd naar een klein computerwinkeltje kan gaan die dit voor u zullen overzetten. Over de CPU, Moederbord en RAM kunt u vrij voordelig overstappen naar een intel 12e generatie cpu met een b660 of b670 moederbord. Mocht u hier niet aan uitkomen kunt u altijd even langsgaan bij de shop in breda.

Terug
Bovenaan