Welke Lian Li kabel voor de MSI 5060ti ?

LadySicario

Nieuw forumlid
Hallo,

Spoedig komt mijn msi geforce rtx 5060 ti 16g gaming trio oc white aan.
Deze heeft niet de standaard aansluiting meer (2x8pin) zoals bij mijn 2080 super.

Ik bestelde hierdoor een foute Lian Li kabel en deze gaat retour.

Nu wou ik de volgende bestellen :

Lian Li Strimer Wireless GPU 12V-2x6

Deze zou moeten passen als ik de specificaties opzoek.
Als ik dit ingeef in google AI krijg ik deze uitleg :
The MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G Gaming Trio OC White doesn't have an 8-pin cable because it uses the newer, single 16-pin power connector, which is likely hidden under the backplate for a cleaner aesthetic. This requires a new adapter, typically included in the box, that converts three 8-pin connectors from your power supply to the single 16-pin connector. You will need to use three 8-pin PCIe power cables from your power supply and connect them to the adapter to power the card.

Kan ik hieruit opmaken dat er geen rechtstreekse kabel van de voeding naar de GPU gaat en je steeds met een adapter moet werken (tussenstuk) moet werken bij de nieuwe generatie GPU's (50 serie) ? Er komt inderdaad een witte adapter bij die je aan de 8 pin van de voeding moet bevestigen.
De Lian Li is dan eigenlijk ook zo een kabel, en geen rechtstreekse? Dit bestaat niet? En als je een recente voeding aankoopt?

Ik wacht even jullie antwoord af om te kijken of het de correcte kabel is, zodat ik weer geen retourkost heb 😉 !
Ik heb al de kabel naar mijn moederbord van Lian Li, ik zou dus echt de set willen afmaken met een 2e Lian Li. Dat staat mooi.

Bedankt alvast 🙂

Groetjes

Bedankt voor je andwoordje.

Ok, maar zou deze niet te breed zijn voor de opening?

Is de standaard niet goed dan (normale versie, niet de Wide) die ik vermelde? (Lian Li Strimer Wireless GPU 12V-2x6 )

Iemand die ik ken heeft dezelfde gpu en deze gebruikt de meegeleverde adapter draad van MSI op zijn standaard 8 pin aansluiting.
Verder wordt er niets meegegeven. Is dit wat je bedoeld? Of moet ik mijzelf een nieuwe psu aanschaffen?
Ik zal even een foto vragen en later posten.

Stap 1 is alles negeren wat Google AI je verteld, die werkt zo slecht.
Stap 2 is weten wat voor videokaart je hebt besteld, want eerst is het een 5060 en daarna een 5070.
Stap 3 is weten wat voor voeding je hebt.

Daarna is het a piece of cake om een kabel te vinden om van de voeding naar de videokaart te gaan. Waarschijnlijk zonder enige adapter, dat is wel zo mooi.

Correct, mijn excuses ! Fout ingegeven in the AI :')
En goed om te weten. Ik zoek niet specifieks iets op via de AI, ik zet een vraag in google en zoek dan op internet wat ik erover kan vinden.
Het AI antwoord is het eerste dat je dan ziet.

Het is een geforce 5060 ti (niet de gewone 5060 dus) 🙂

Mijn voeding is een vrij oude (ongeveer rond de 5 jaar oud schat ik(of meer?) Corsair RM850X
Die werkte overigens prima bij mijn 2080 super

De RM850X is altijd al een goede voeding geweest, ook de wat oudere versie.
Ik maak op uit je berichten dat je graag een Lian Li strimer gebruikt voor de aansturing van de stroom naar de GPU.
Ik zie niet waarom je de door jou gekozen strimer niet zou kunnen gebruiken. https://www.megekko.nl/product/5451/1151196/PSU-verlengkabels/Lian-Li-Strimer-Wireless-GPU-12V-2x6
Je sluit de PCI-e voedingskabels vanuit de voeding aan op de Strimer en vervolgens de strimer in de GPU. Ik weet alleen niet hoe je de RGB zelf aanstuurt met zo'n kabel, maar daar kom je vast wel aan uit.

Hallo Ricardo,

Super om te horen. Ik wil op termijn wel een 1200 aanschaffen maar zolang deze prima werkt zie ik het nut daar niet echt van in.
Of is dit toch erg aangeraden?
Onderstaande bv. heeft zie ik bij de uitleg zelfs een aansluiting voor de 12v-2x6 aansluiting. Dan kan de kabel van lian li misschien rechstreeks in de gpu ipv met een tussenstuk? Of zal dit nog steeds met tussenstuk zijn.

Vraag me gewoon af of de nieuwe psu's dan wel rechtstreeks deze aansluiting hebben.
Ik lees veel 'horor' verhalen over de nieuwe aansluiting bij deze gpu's met tussenstuk.

En dank je, ik wou gewoon zeker weten of dit de correcte kabel betrof 🙂 !
Ik ga deze dan bestellen.

Laatst bewerkt:
Het tussenstuk zit toch niet tussen de Strimer kabel en de videokaart? Die gaat volgensmij gewoon rechtstreeks in de videokaart. De Strimer sluit je wel met een tussenstuk (voedingskabel) aan op de voeding.
Je hebt echt geen 1200W voeding nodig voor je pc.

Hallo, ik nog eens 😉 !

Het tussenstuk dat bij de GPU geleverd wordt is van de GPU naam de 8 pin draad van de PSU.
Je connecteert dus 2 draden aan elkaar.
Ik had gedacht dat ik de Strimer op de GPU zou aansluiten op dezelfde manier.
Hij gaat inderdaad op de GPU maar past niet op de 8 pins aansluiting die van de PSU komt

Ik zal dus alsnog maar eens kijken voor een nieuwe voedin met deze aansluiting, er zijn er wel enkele.
Ik ga dan voor een 1000 gaan ipv de 850, dan ben ik toch wel future proof genoeg denk ik (kom nog niet eens in de buurt van de 850 momenteel en draaide prima via occt). Dat voelt nuttiger dan een nieuwe 850 te kopen enkel voor de aansluiting alleen terwijl die van mij nog prima werkt. 🙂

Terug
Bovenaan