rx 6750 xt phantom gaming waarschijnlijk kapot

heg1760

Nieuw forumlid
Laatst heb ik mijn pc opgestart nadat hij een tijdje op zolder heeft gestaan. Toen ik hem voor het eerst op probeerde te starten gaf hij een wit vga licht. Na wat onderzoek zag ik ook dat de ventilator niet meer spinde van mijn videokaart. Op internet zijden mensen dat die altijd een kick-start (ff draaien ook al is het maar ff) bij het opstarten van de pc. Ik heb hem ook in een ander slot proberen te zetten maar daar deed hij hetzelfde helemaal niks. Alleen de rgb brand. Mijn vraag is valt dit te fixen of zou ik hem terug sturen, heb ik nog garantie, en waar kan ik zien dat ik garantie heb? Ik heb de videokaart ongeveer een 1,5 jaar geleden bij megekko gekocht.
alvast bedankt!

Inloggen op de site van Megekko en dan bij "mijn aankopen" kan je die toch terug vinden. Als je dan op die aankoop klikt, dan zie je daar ook of ie nog onder waarborg zit. Vele videokaarten hebben dan ook drie jaar waarborg maar let wel op, niet alles valt onder waarborg.
Probeer misschien eerst ook eens de videokaart in een andere pc, zo ben je zeker dat de kaart nog werkt of niet. Kan ook aan de voeding van de pc liggen, nadat ie lang zonder voeding heeft gestaan.

Laatst bewerkt:
Inloggen op de site van Megekko en dan bij "mijn aankopen" kan je die toch terug vinden. Als je dan op die aankoop klikt, dan zie je daar ook of ie nog onder waarborg zit. Vele videokaarten hebben dan ook drie jaar waarborg maar let wel op, niet alles valt onder waarborg.
Probeer misschien eerst ook eens de videokaart in een andere pc, zo ben je zeker dat de kaart nog werkt of niet. Kan ook aan de voeding van de pc liggen, nadat ie lang zonder voeding heeft gestaan
weet je ook hoe je dat met de voeding eventueel kan oplossen

Bij zulke problemen probeer ik altijd eerst uit te sluiten wat het niet is. Daarom gaf ik aan om de GPU eens ergens anders te testen. Het probleem met de voeding is uiteraard een nieuwe of andere voeding testen. Maar de videokaart (GPU) is het duurdere onderdeel, dus die eerst testen.

Hoe lang heeft je PC uitgestaan? Het kan ook zo zijn dat de CMOS batterij inmiddels leeg is omdat ie zo lang van het stroom af is geweest.

Hoe lang heeft je PC uitgestaan? Het kan ook zo zijn dat de CMOS batterij inmiddels leeg is omdat ie zo lang van het stroom af is geweest.
paar weken ik had de batterij er wel uit gehaald en na 5 min er in terug gezet ook heb ik de pc een uur lang aan laten staan vanwege ram training

Terug
Bovenaan