Goedendag allen,
Wat fijn dat ik hier mijn vraag voor kan leggen.
Configuratie nu :
be quit Voeding 550 watt
be quit pure base 500 midi Tower
32GB RAM geheugen
AMD Ryzen 5 5600 processor (3.50GHz)
Gigabyte B550M DS3H moederbord
Grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST 2 GB
Ik heb 2023 deze pc gebouwd met deels bestaande onderdelen. Toentertijd was mijn videokaart al wat ouder maar voldeed prima.
Ik gebruik met name Photoshop en sinds kort ook AI gebaseerde andere foto bewerking programma's. Deze lopen erg traag.
Ik wil er ook wat mee gamen, maar ben geen supergamer maar ook hier loop ik er nu tegen op dat een spel van 2019 en jonger gaat niet lukken om te spelen.
Dus wil ik die graag mijn videokaart upgraden rond de 400,00 euro.
Ik heb wat speurwerk verricht en begrijp dat ik
1- een niet te zware kaart moet kopen omdat ik anders ook mijn voeding zou moeten vervangen.(deze is 550Watt)
2- er op moet letten of de kaart fysiek wel past...de kaart die er nu in zit heeft twee fans en is ongeveer 20 cm lang;
ik kom ook kaarten tegen die rond de 30 cm zijn. Dat zou passen maar er zitten op het moederbord wel een paar kleine sata stekkertjes.
Ik verwacht dat dat kaart daar dan overheen gaat? Of zitten die nou net in de weg en is het raadzamer om een kaart van 20 cm aan te houden?
De breedte is wel ok, ik kan de breedte van 3 slots aan.
er is 1 6+2 pins connector aanwezig
Ik kom diverse kaarten tegen maar wat geeft nu de beste value for money en is enigszins toekomstbestendig?
en bovenal, gaat de nieuwe kaart gewoon passen?
Ik denk aan de volgende optie:
Graag uw mening / advies.
bij voorbaat dank!
Wat fijn dat ik hier mijn vraag voor kan leggen.
Configuratie nu :
be quit Voeding 550 watt
be quit pure base 500 midi Tower
32GB RAM geheugen
AMD Ryzen 5 5600 processor (3.50GHz)
Gigabyte B550M DS3H moederbord
Grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST 2 GB
Ik heb 2023 deze pc gebouwd met deels bestaande onderdelen. Toentertijd was mijn videokaart al wat ouder maar voldeed prima.
Ik gebruik met name Photoshop en sinds kort ook AI gebaseerde andere foto bewerking programma's. Deze lopen erg traag.
Ik wil er ook wat mee gamen, maar ben geen supergamer maar ook hier loop ik er nu tegen op dat een spel van 2019 en jonger gaat niet lukken om te spelen.
Dus wil ik die graag mijn videokaart upgraden rond de 400,00 euro.
Ik heb wat speurwerk verricht en begrijp dat ik
1- een niet te zware kaart moet kopen omdat ik anders ook mijn voeding zou moeten vervangen.(deze is 550Watt)
2- er op moet letten of de kaart fysiek wel past...de kaart die er nu in zit heeft twee fans en is ongeveer 20 cm lang;
ik kom ook kaarten tegen die rond de 30 cm zijn. Dat zou passen maar er zitten op het moederbord wel een paar kleine sata stekkertjes.
Ik verwacht dat dat kaart daar dan overheen gaat? Of zitten die nou net in de weg en is het raadzamer om een kaart van 20 cm aan te houden?
De breedte is wel ok, ik kan de breedte van 3 slots aan.
er is 1 6+2 pins connector aanwezig
Ik kom diverse kaarten tegen maar wat geeft nu de beste value for money en is enigszins toekomstbestendig?
en bovenal, gaat de nieuwe kaart gewoon passen?
Ik denk aan de volgende optie:
ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB OC Videokaart
Wat denken/weten jullie?Graag uw mening / advies.
bij voorbaat dank!