5070 Ti Gigabyte thermal gel probleem.

Bluey

Nieuw forumlid
Ik heb gehoord dat zowel de "Aero" als "Windforce" modellen van Gigabyte problemen zouden hebben gehad met de thermal gel, waarbij lekkage zou optreden na gebruik door het verhitten, en na elke heat cycle verder lekt.

Hoewel Gigabyte zelf aangeeft dat dit alleen een cosmetisch probleem betreft, heb ik ook vernomen dat er een geval is waarin de GPU volledig stopte met werken, vermoedelijk door deze lekkage.

Volgens Gigabyte zou er te veel gel zijn gebruikt in eerdere batches, en zou dit in de nieuwe batches zijn aangepast.

Graag zou ik een aero willen aanschaffen, vraag is of de huidige voorraad de aangepaste versie betreft, nou heb ik gemaild, maar kan daar geen antwoord op gegeven worden.
Heeft iemand meer info? en of advies?

Hi Bluey,

Eerlijk gezegd weet ik niet waar dit verhaal vandaan komt, maar wij hebben echt al duizenden van deze windforce & aero kaarten uitgeleverd, en natuurlijk is het zo dat er kaarten zijn die defect retour komen, maar dat zijn er werkelijk waar zo weinig, dat je je écht geen zorgen hoeft te maken bij de aanschaf van zo'n videokaart. Ik zou je dan ook vooral adviseren jezelf niet te laten leiden door een paar indianenverhalen op het internet.

Bedankt voor de snelle reactie!

Van wat ik heb gezien lijkt het mij niet zomaar een "indianenverhaal" (JayzTwoCents) heeft hier ook een video over gemaakt en volgensmij is hij een best betrouwbare bron.

Gigabyte zou ook in de nieuwe windforce v2's de thermal gel hebben vervangen, https://www.techpowerup.com/344347/...roversial-leaking-thermal-gel-from-newer-gpus

Nou lijkt het opgelost te zijn in de nieuwe batches, maar ik denk ik vraag het maar voor de zekerheid.
Hoe zit het met garantie/retourbeleid wanneer er wel lekkage zou plaatsvinden?

Terug
Bovenaan