Acer Nitro v15 crashed elke 10 minuten

Petra

Nieuw forumlid
Goedenavond,
Ik heb afgelopen week een Acer Nitro V15 bij Megekko.nl gekocht.
Ik heb hier World of Warcraft op geïnstalleerd. De eerste paar dagen tijdens het spelen viel hij al wat sporadisch uit maar sinds vandaag echt elke 10 minuten. De ene keer schakeld hij zonder melding helemaal uit en de andere keer geeft hij eerst een melding en start dan opnieuw op. Dit wisselt zich af. De melding heb ik toegevoegd en de systeem gegevens. Ik gebruik al een speciale cooling stand. Kunnen jullie mij helpen, deze laptop is nu echt onbruikbaar en ik baal er zo van.

Vriendelijke groet,
Petra

112608.webp
112603.webp
112614.webp
112612.webp

Bijlagen

• 112609.webp
    112609.webp
    27,7 KB · Weergaven: 2
  • 112613.webp
    112613.webp
    46,5 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Wat vervelend Petra, een nieuwe laptop hoort gewoon te werken.

Als eerste advies raad ik je aan de factuur/pakbon te verwijderen van de thread.

Dat hij elke 10 minuten uitvalt, wijst waarschijnlijk op oververhitting of een driver/BIOS-probleem.

Wat je kunt proberen:
Ga naar Acer Support, zoek je model (Nitro V15)
Download de nieuwste BIOS, GPU-drivers en chipset-drivers
Installeer en herstart

Temperatuur controleren
Installeer HWMonitor of MSI Afterburner
Kijk of CPU of GPU boven 95°C komt tijdens gamen
Ook met cooling stand kan een laptop oververhit raken als de koeler niet goed zit

Game-instellingen verlagen
Zet graphics in WoW op "Low" of "Fair"
Kijk of het dan stabieler is

Maar eerlijk gezegd:
De laptop is 1 week oud. Dit hoort niet te gebeuren.
Als bovenstaande niet direct helpt, zou ik RMA starten bij Megekko. Zij kunnen de laptop testen en repareren of vervangen.

Wat vervelend Petra, een nieuwe laptop hoort gewoon te werken.

Als eerste advies raad ik je aan de factuur/pakbon te verwijderen van de thread.

Dat hij elke 10 minuten uitvalt, wijst waarschijnlijk op oververhitting of een driver/BIOS-probleem.

Wat je kunt proberen:
Ga naar Acer Support, zoek je model (Nitro V15)
Download de nieuwste BIOS, GPU-drivers en chipset-drivers
Installeer en herstart

Temperatuur controleren
Installeer HWMonitor of MSI Afterburner
Kijk of CPU of GPU boven 95°C komt tijdens gamen
Ook met cooling stand kan een laptop oververhit raken als de koeler niet goed zit

Game-instellingen verlagen
Zet graphics in WoW op "Low" of "Fair"
Kijk of het dan stabieler is

Maar eerlijk gezegd:
De laptop is 1 week oud. Dit hoort niet te gebeuren.
Als bovenstaande niet direct helpt, zou ik RMA starten bij Megekko. Zij kunnen de laptop testen en repareren of vervangen.
Hoi Sebastiaan, dank voor je reactie en hulp.
Ja ik baalde er flink van moet ik zeggen, ik dacht even lekker weekendje gamen na 15 jaar😅

Ik heb al jouw stappen opgevolgd. Dit deed ik wel samen met chat GPT, want ik ben echt een enorme leek helaas.
Ik heb de nieuwste BIOS, GPU drivers en chipset geïnstalleerd en herstart.
De temperaturen hield ik al in de gaten via NitroSense. Daar zag ik niet echt een oververhitting. Maar de fans lieten mij wel anders denken.
Maar goed ik heb na dat alles geprobeerd om weer WoW te spelen (De graphics had ik al op laag staan)
Maar helaas na 15 minuten viel hij weer uit. Toen heb ik (desperate als ik was) aan chat GPT gevraagd en nu dan? Die adviseerde mij een NVIDA clean install te doen. Ik heb dat gedaan, daarna restart. De fans goed afgesteld in Nitrosense en toen ben ik gaan spelen. Ik heb inmiddels nu 2x een uurtje gespeeld zonder uitval🎉
Hopelijk blijft het zo🤞en anders contacteer ik uiteraard Megekko.
Groetjes

Terug
Bovenaan