Advies gaming-pc

Milan Reniers

Nieuw forumlid
Goedemorgen,

Ik had een vraag over een gaming-pc. Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Op dit moment game ik vooral op mijn PlayStation, maar ik merk dat die waarschijnlijk niet lang meer meegaat. Daarom ben ik op zoek naar een goede gaming-pc als upgrade.

Ik speel vooral Call of Duty, Fortnite en Minecraft, maar ik zou het ook fijn vinden als de pc andere games goed kan draaien en een tijdje mee kan gaan. Mijn budget ligt rond de €1500, maar als het echt nodig is mag het iets meer zijn voor een goede pc.

Welke pc zouden jullie aanraden?

Hoi Milan,

Voor 1500 Euro kan je een best leuke gaming pc krijgen, als jij voor een pre built wilt gaan raad ik Deze aan.

Als jij voor een custom PC wilt gaan heb je een paar opties. Je kan voor een build gaan met een Nvidia Kaart, hier is een voorbeeld. met deze build zit je wel wat boven de 1500 Euro, maar je hebt wel een pc waar je gemakkelijk componenten kan upgraden als je daar bijvoorbeeld na een paar jaar behoefte aan hebt.

Als andere optie heb je ook de mogelijkheid om voor een PC te gaan met een AMD kaart, Hier is een voorbeeld. Met deze Build zit je zowat exact op de 1500 Euro. De RX 9060 XT 16GB heeft vergelijkbare prestaties met de RTX 5060 TI 16 GB, de 5060 TI is wel beter in het spelen van games met raytracing, maar ik ga ervan uit dat dit niet van groot belang voor u is.

Zelf zou ik voor de AMD PC gaan, Met die PC haal je wat meer uit je geld.

Heel erg bedankt voor uw bericht.

Ik had nog één kleine vraag: zijn geheugenmodules van 2 x 16GB altijd zo prijzig, of zijn er ook goedkopere varianten van vergelijkbare kwaliteit die geschikt zijn voor deze pc?

Jammer Genoeg wel, Door onder andere AI datacenters zijn de prijzen van ramgeheugen enorm gestegen, het setje dat ik u had aangeraden is al een van de goedkoopste setjes die worden ondersteunt door het moederbord.

Je zou technisch gezien kunnen downgraden naar 16 GB aan ram, dan is Dit een goed alternatief set aan geheugen. Deze word ook door het moederbord ondersteunt.

de twee custom pc's die ik je had doorgestuurd komen met 2 ARGB fans aan de voorkant. als je meer RGB zou willen kan je de CPU koeler vervangen met de RGB versie. Deze is zowat dezelfde prijs als de non RGB versie.

Terug
Bovenaan