Advies gevraagd Build voor fotobewerking met Lightroom, Photoshop en Topaz denoise

• Onderwerp starter Onderwerp starter lvdb
  • Startdatum Startdatum

lvdb

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en de mensen van megekko hebben me doorverwezen naar dit forum.
Ik zou mij een nieuwe desktop willen aanschaffen mij dan vooral voor fotobewerking . Ik gebruik hierbij Lightroom classic in combinatie met Photoshop en Topaz denoise AI.
In eerste instantie dacht ik dat de box II hier een goede keus voor was . Na wat verder te zoeken las ik dat de ryzen 7 9700X een betere keuze is qua processor.
Om een performant systeem te hebben moet deze processor een goede match hebben met een moederbord en grafische kaart.
Ik had volgende config in gedachten maar ik twijfel of dit goed is. Dus alle advies is welkom.
Hieronder mijn keuze:
AMD Ryzen 7 9700X
Arctic Cooling Liquid Freezer III 240 (Black) waterkoeler.
MSI MPG B650 EDGE WIFI moederbord
Kingston KC3000 1TB M.2 SSD voor systeem en programma's
Kingston KC3000 2TB M.2 SSD voor foto's
INNO3D GeForce RTX 4060 Ti Twin X2 16GB Videokaart.
Lexar DDR5 Ares RGB 2x16GB 6000 geheugenmodule.
Kast en voeding nog te bepalen maar voorlopig nam ik dezelfde config als de box II.
DeepCool CH560 DIGITAL Black Behuizing
DeepCool PQ750M PSU / PC voeding

Ben al benieuwd naar de reacties
Grt,
Luc

Beste Ivdb,

Ziet er goed uit!

Let alleen wel op,
MSI MPG B650 EDGE WIFI moederbord
Dit moederbord heeft een tweede EPS CPU voedingsstekker die de PQ750M niet over heeft als je alles aansluit.

AI tools zijn ook wat GPU intensief, dus als het budget het toelaat is het misschien ook interessant om te kijken naar een RTX 4070 (Ti) (Super). Deze is wel wat duurder, maar het verschil in performance zal wel te merken zijn.

ter referentie:
1733213592755.webp
(Deze lijst is niet leidend, maar bedoeld als grove indicatie)

Terug
Bovenaan