Advies gevraagd! Gaming PC upgraden, maar geen ervaring met AMD

Ronaldus67

Nieuw forumlid
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar advies. Ik wilde in eerste instantie mijn PC updaten met een Intel I9 gen 14 processor, maar ik heb begrepen dat dat vragen om problemen is aangezien er fouten in zitten en de koeling een ramp is.

Nu wil ik dus een vergelijkbare upgrade doen met AMD spullen, maar ik heb geen idee wat ik moet kopen.
Wel weet ik dat ik een Asus moederbord uit de ROG Strix serie wil, aangezien ik daar goede ervaringen mee heb.

Kan iemand mij op weg helpen in de AMD wereld?

Sorry voor mijn late reactie!
De bedoeling is een krachtige game PC.

In eerste instantie ging ik voor deze basis: https://www.megekko.nl/wl/Z945NCWE
Met de Asus ROG STRIX moederborden heb ik goede ervaringen.

Aangezien de I9 gen13 en gen14 een hardware fout schijnen te hebben zoek ik dus een vergelijkbare setup met AMD processor en toebehoren.

Daar moet ik dan nog een dikke modulaire voeding bij hebben (dacht aan Coolermaster, maar het mag elk goed merk zijn)
Dan nog een goede (water) CPU koeler.

Last but not least: Een sterke Nvidia videokaart. Van videokaarten weet ik vrij weinig, maar ik wil sowieso VR kunnen gebruiken en gewoon goede prestaties bij het gamen. Eventueel ook met waterkoeling.

Dan zal het van de kast afhangen of waterkoeling erin past neem ik aan. Ik hou van RGB dus een kast met een zijpaneel van glas. (midi of big tower)

Ik doe het liefst eenmalig een grote uitgave, het zelf bouwen gaat wel lukken. Budget dacht ik aan € 2500 tot max € 3000, geen idee hoever ik daarmee kom.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen..
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Mijn bovenstaande verhaal is wat lang 😳, maar belangrijkste is dus:
Ik zoek een AMD equivalent van de Intel core I9 gen 14 processor, en een bijpassend moederbord uit de Asus ROG STRIX serie.
En dan nog advies voor een sterke Nvidia kaart.
Dank! 😊

amd 9950x cpu (16 cores) of een 9800 x3d variant als je gaming als prioriteit hebt

case is persoonlijk. erop letten dat de hardware erin past. videokaart lengte/atx/aio koeler/rgb fans

Terug
Bovenaan