Advies gevraagd: Nieuwgebouwde Game PC gebruikt verkeerde graphics card??

Wasteland Hammer

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een nieuwe Game PC laten bouwen via Megekko.
Tijdens het bouwen van de Game PC heb ik een andere videokaart gekozen, namelijk de VGA MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VANGUARD. Nu zit ik met het volgende probleem.
Hoewel de PC vloeiend zou moeten presteren ervaar ik veel problemen met performance, van errors over Raytracing tot simpelweg het amper kunnen runnen van bepaalde games die ik kijkende naar de specs makkelijk zou moeten kunnen runnen.

Nu denk ik dat het komt omdat de PC dus inplaats van de MSI Geforce RTX 5070Ti een andere videokaart (die er dus ook in zit) gebruikt die ik vind bij mijn device managers, namelijk: AMD Radeon Graphics. Zie bijstaande foto:
image.webp

Nu lijkt het er dus op dat de Nvidia Geforce RTX5070 TI niet gebruikt wordt, echter lukt het me niet om dit op te lossen. In het NVidia control panel zie ik geen mogelijheid om de GPU te selecteren, zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem. Hoe zorg ik ervoor dat de 5070 gebruikt wordt en de PC weer kan werken naar behoren?
Hartelijk dank voor jullie hulp!

Het lijkt er inderdaad op of je de HDMI/Displayport kabel in je moederbord hebt gedaan i.p.v. in de videokaart, dat is het eerste dat je moet controleren.

Terug
Bovenaan