Advies gezocht nieuwe Desktop PC

Vexkin

Nieuw forumlid
Beste,
Ik heb momenteel een hele outdated PC (10 jaar oud). Ik ben eigenlijk al jaren aan het wachten op het 'juiste' moment om een nieuwe PC te laten bouwen, maar ik ben helaas genoodzaakt om dit op het allerslechtste moment te moeten doen.

Ik zou graag jullie advies vragen wat momenteel qua budget en eisen bij mij zou passen. Ik ben op zoek naar een build waarmee ik kan gamen (hoeft niet de allerbeste graphic settings te zijn) en waarmee ik game development (in Unity) kan doen.

Ik heb de volgende 3 monitoren die ik voorlopig niet wil vervangen;
  • LG 27GP850-B UltraGear 165Hz IPS Gaming monitor
  • MSI Optix MAG281URV 27.9 inch IPS Gaming Monitor
  • Samsung U28E590D 4k monitor (optioneel als derde scherm)
Het liefst had ik gewoon een top benchmark PC laten bouwen, maar daar heb ik momenteel het budget niet voor. Mijn budget ligt rond de 2000-2200. Dit kan eventueel iets afwijken. Ik sta open om in de toekomst eventueel upgrades toe te voegen als de prijzen eventueel dalen (RAM / Storage).

Met vriendelijke groet,
Kevin

Wat ik meestal zie in de boodschappenlijstjes die mensen maken is dat als je kiest voor een 9060 XT 16GB videokaart, een AMD 9600x en 32GB RAM CL36 geheugen je net tegen de 2000 euro aankomt. Dan heb je een prima systeem wat nog lang meekan.

Ik laat het even aan anderen om zo'n lijstje te maken, dat is voor jou wel handig. Zij kijken ook of je geheugen getest is bij de fabrikant van je moederbord.

Laatst bewerkt:
Hoi Vexkin,

Ik heb hier even een lijstje gemaakt voor jou, met deze build kan je leuk op 1440P gamen en heb je ook de mogelijkheid om met unity te werken, je zou nog kunnen overwegen om de videokaart te vervangen voor een 5070, deze is iets slomer qua raster gaming performance vergeleken met de 9070xt, maar heeft wat meer functionaliteit voor unity (het gebruik van cuda cores bijvoorbeeld), je betaalt daar alleen wel een minimum van 100 tot150 euro extra voor.

Terug
Bovenaan