Advies mogelijkheid inbouwen dvd\cd brander Desktop.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lomi
  • Startdatum Startdatum

Lomi

Nieuw forumlid
Beste lezer(s),

Ik zoek advies\suggesties voor een interne dvd\ cd Writer\Reader(optische driver) voor een ASUS mini tower. Dit heb ik nodig voor oude archief bestanden.
Ik ben door de helpdesk van Megekko naar deze forum verwezen.

Zie hieronder mijn vragen die ik gesteld had aan de Meggeko helpdesk.

"
In juli vorig jaar heb ik een ASUS desktop bij jullie gekocht.
Het gaat om : ASUS 15L V500MV-13620H030W.

Ik heb toen de optie om een interne DVD\CD brander te laten inbouwen niet genomen.

Dat wil ik alsnog (zelf) doen.
Mijn vraag is: kan dit (nog) in deze configuratie?

Zo ja, welke zou u mij adviseren en moet ik hierbij een stroomvoorzieningkabel en\of SATA kabel bij bestellen?"

Gezien dat deze configuratie met deze optie te bestellen was, leek mij dat ik deze toevoeging nu makkelijk kunnen nabestellen, maar dat lukt mij niet.

PS: Er is ruimte voorhanden voor deze voorziening in de desktop en gaat mijn voorkeur naar interne dan externe.

Alvast dank.
Lomi

cleardot.gif

Beste lezer,

In juli vorig jaar heb ik een ASUS desktop bij jullie gekocht.
Het gaat om : ASUS 15L V500MV-13620H030W.

Ik heb toen de optie om een interne DVD\CD brander te laten inbouwen niet genomen.

Dat wil ik alsnog (zelf) doen.
Mijn vraag is: kan dit (nog) in deze configuratie?

Zo ja, welke zou u mij adviseren en moet ik hierbij een stroomvoorzieningkabel en\of SATA kabel bij bestellen?

Klantnummer:11252306.
Factuurnummer: M002918477.

PS: Er is ruimte voorhanden voor deze voorziening in de desktop.

Om jezelf koppijn te besparen, zou ik bij een externe blijven.

De pc die je hebt gekocht heeft inderdaad dezelfde behuizing als de versie mét optische drive.
Maar intern is er niets voor voorbereid. Als de voedingskabels er al niet liggen, is het onmogelijk om deze bij te plaatsen.
De voeding in de pc is hoogstwaarschijnlijk niet modulair en fysiek een andere versie dan die met optische drive.
Kabels bijbestellen voor een voeding is nagenoeg onmogelijk.

Dan heb ik het nog niet over de DVD speler zelf. Dit is een slim versie en specifiek voor jouw Asus behuizing.
Je kunt proberen om er één voor een laptop in te zetten (die zijn ook slim). Maar dan heb je nog altijd de juiste kabels niet in de pc liggen.

Kortom: Het is ongetwijfeld mogelijk, maar de keuze had bij aanschaf al gemaakt moeten worden.
Externe CD/DVD (en zelfs Bluray) spelers zijn ontzettend degelijk en veel makkelijker aan te sluiten.

Beste ElmarN,

Iets late reactie, maar vriendelijke dank voor je advies en suggesties. Ik ben er hiermee geholpen om verdere besluiten\keuzes te nemen\maken.

Terug
Bovenaan