Advies over 2 maal 64 GB DDR5 ECC 4800 mh/z geheugen

SanderEM

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik heb een computer met Xeon W5-2445 processor met nu 2 maal 64 GB DDR5 ECC 4800 mh/z geheugen van het merk sk hynix. Nu wil ik het geheugen uitbreiden van de nu 128 gb naar 256 GB, dus ik wil er 2 maal 64 gb bijplaatsen. Nu kan de leverancier helaas mij niet hetzelfde geheugen leveren.

Nu heb ik geheugen gevonden van sk hynix, alleen het enige verschil is dat daar 5600 mh/z bij staat, nu vraag ik me af of dit in mijn systeem kan?

Ook heb ik deze gevonden https://www.megekko.nl/product/7962...x64GB-6400-CMK128GX5M2B6400C42-geheugenmodule. Daar staat 6400 MH/z bij. ook hier vraag ik me van af of die bij mij gewoon op 4800 mh/z gaat werken? En het geheugen lijkt te hoog. ik mijn systeem zit er een soort kapje over het geheugen om de lucht er langs te geleiden. Of kan ik van dit geheugen nog iets afhalen zodat het wel lager is? Volgens mij is het geheugen wat ik nu heb gegistred, en hier sta bij dat het niet Registered / Buffered is.

Ik zou het erg fijn vinden als iemand mij van advies kan voorzien.

Mvg,

SanderEM

DDR5 is vaak niet heel compatibel. Dat komt doordat memory controllers nu op de stick zitten ipv op de CPU. Hierdoor is het dus ook lastig/niet mogelijk om er zomaar RAM bij te prikken. Mijn advies is een geheel nieuw setje aanschaffen.

Gezien je een Xeon W5-2445 CPU hebt zal je waarschijnlijk geen gebruik kunnen maken van het DDR5 geheugen wat wij verkopen.
Bij veel van dit soort Server moederborden ( Socket 4677 ) wordt alleen R-DIMM geheugen ondersteunt. Dit betekend dat DDR5 geheugen zoals bij ons op de website niet eens zal passen in je moederbord.

Mijn advies is toch naar de product pagina van je moederbord te gaan, geheugen QVL lijst te raadplegen en alleen setjes geheugen aan te schaffen die daarin vermeld staan.

Terug
Bovenaan