• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Advies videokaart voor HP Z2 G4 Workstation

PSRkey

Nieuw forumlid
Ik heb een al wat oudere desktop, namelijk de HP Z2 G4 Tower en ben hier voor op zoek naar een PCI-e 3.0 x16 videokaart dat gebruik maakt van 1 slot. In verband met interne geluidskaart gaat een 2 slot videokaart het niet worden omdat dan de fans op de videokaart vrijwel in zijn geheel worden afgedekt door de geluidskaart.

Even een toelichting:

Ik heb dit workstation tot nu toe vrijwel alleen maar gebruikt voor het bewerken en het opnemen van audio en midi bestanden maar wilde mijn dochtertje er nu spelletjes op laten spelen. Zelf ga ik binnenkort voor een nieuw systeem. Omdat er in de desktop een NVidia Quadro P200 van slechts 2048MB zit, wilde ik deze upgraden met een andere videokaart. Dus nam ik van een kennis de Geforce RTX 2060 Super over. Maar omdat deze kaart gebruik maakt van 2 slots, kwam hij vrijwel tegen de geluidskaart aan waardoor de fans bijna werden afgedekt door de interne geluidskaart. Het gevolg, de temperatuur van de videokaart werd veel te hoog. Ik heb dan ook de oude p200 teruggeplaatst en zou graag wat advies willen omtrent de aankoop van een videokaart welke slechts 1 slot benodigd. Al vast bedankt voor het meedenken.
 
Heb je de PCI-e geluidskaart wel nodig? Heeft de computer geen interne geluidskaart? Met een 1-slot videokaart wordt je wel flink gelimiteerd tot de keuzes.
 
Bedankt voor de reactie.

Ik maak gebruik van de Polk mini soundbar en deze heeft naast hdmi arc alleen een toslink ingang en aangezien er standaard op de pc geen van beiden voorhanden is, heb ik de desktop uitgebreid met de Sound BlasterX AE-5 Plus geluidskaart, overigens gekocht bij Megekko.
 
Tja er zijn niet veel 1 slot videokaarten. Dan kom je toch al snel op een niet zo efficiente oplossing zoals een Quadro kaart

Normaal zou ik dit nooit kunnen aanraden voor games, omdat het meer voor workstation gebruik is. Maar het is wel een 1-slot videokaart.
De prestaties zijn hierdoor niet in verhouding met de prijs.
 
Terug
Bovenaan