Beste allemaal,
Vandaag het volgende probleem tegen gekomen en niet kunnen oplossen.
Systeem:
Asus Prime B650 Plus
AMD Ryzen 5 8600G
Lexar DDR5 Ares 2x16GB 6000 LD5U16G60C320A-RGD
WD Black SN770 1TB M.2 SSD
be quiet! POWER ZONE 2 1000W PSU / PC voeding
Asus Radeon RX5700
In het verlengen problemen gehad dat het beeld ineens 1 kleur was en als ik Dan met de muis bewoog ging het beeld weer op het windows scherm.
Na opnieuw opstarten was dit probleem weg. (ongeveer 1x per 3 werken na remote inloggen)
Vandaag bewoog ik de muis om de monitor uit sleep mode te halen. Het beeld was egaal blauw (geen windows).
Ik heb 1x op de power knop gedrukt om het systeem af te sluiten. Dit gebeurde ook en ik wist dus dat Windows nog op de achtergrond draadje.
Systeem na circa 30 seconden weer aangezet en het scherm bleef in Stand-by. Dus nog een keer geprobeerd en hetzelfde gebeurde. Nu heeft dit main board Asus Q-led Core, maar de power led knippert niet.
Video kaart eruit gehaald en monitor aangesloten op de internet video kaart. Verder alle onnodige aansluitingen losgehaald. -> Hetzelfde probleem.
Geheugen eruit-> geeft alleen de POST beepjes, maar geen Q-led Core aanduiding.
Andere voeding geprobeerd -> wederom zelfde resultaat.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar het systeem wil niet started met de POST.
Heeft iemand nog enig idee?
Kan iemand me vertellen of dit nu een CPU of Main board probleem is?
Alvast dank voor de hulp.
Vandaag het volgende probleem tegen gekomen en niet kunnen oplossen.
Systeem:
Asus Prime B650 Plus
AMD Ryzen 5 8600G
Lexar DDR5 Ares 2x16GB 6000 LD5U16G60C320A-RGD
WD Black SN770 1TB M.2 SSD
be quiet! POWER ZONE 2 1000W PSU / PC voeding
Asus Radeon RX5700
In het verlengen problemen gehad dat het beeld ineens 1 kleur was en als ik Dan met de muis bewoog ging het beeld weer op het windows scherm.
Na opnieuw opstarten was dit probleem weg. (ongeveer 1x per 3 werken na remote inloggen)
Vandaag bewoog ik de muis om de monitor uit sleep mode te halen. Het beeld was egaal blauw (geen windows).
Ik heb 1x op de power knop gedrukt om het systeem af te sluiten. Dit gebeurde ook en ik wist dus dat Windows nog op de achtergrond draadje.
Systeem na circa 30 seconden weer aangezet en het scherm bleef in Stand-by. Dus nog een keer geprobeerd en hetzelfde gebeurde. Nu heeft dit main board Asus Q-led Core, maar de power led knippert niet.
Video kaart eruit gehaald en monitor aangesloten op de internet video kaart. Verder alle onnodige aansluitingen losgehaald. -> Hetzelfde probleem.
Geheugen eruit-> geeft alleen de POST beepjes, maar geen Q-led Core aanduiding.
Andere voeding geprobeerd -> wederom zelfde resultaat.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar het systeem wil niet started met de POST.
Heeft iemand nog enig idee?
Kan iemand me vertellen of dit nu een CPU of Main board probleem is?
Alvast dank voor de hulp.