Behuizing

Jametmij

Nieuw forumlid
Ik heb net een behuizing bij megekko aangeschaft de Antec AX26 RGB Elite Behuizing al word er aangegeven dat deze waterkoeling
kan hebben helaas heb ik ook de ARCTIC Liquid Freezer III Pro 360 waterkoeling aangeschaf. In eerste instantie dacht ik dan
haal ik de 3 fan weg maar helaas op deze plaats past dus niet de radiator en fans als nog niet.
heeft iemand een oplossing voor dit of moet ik een ander behuizing aanschaffen en welke dan?

De radiatoren van Arctic zijn wat dikker dan die van andere merken. Om die reden passen ze niet in alle behuizingen die op papier wel plaats zouden moeten bieden voor een 360mm radiator.

Mijn advies is om te kijken naar een andere behuizing waarin de waterkoeler aan de bovenzijde past. Bijvoorbeeld een model waarbij bovenin voldoende ruimte is voor een Arctic waterkoeler, voorbeeld: https://www.megekko.nl/product/2013/1155602/PC-Behuizingen/Antec-CX800-ARGB-Black-Behuizing

De arctic liquid freezer heeft een veel dikkere radiator dan de meeste AIO's. Hierdoor past de liquid freezer niet goed in iedere behuizing want er is kans dat het tegen het moederbord aankomt. Met de Antec AX26 RGB Elite is er te weinig ruimte bovenin de behuizing voor een liquid freezer vanwege de te dikke radiator. Ik zou een andere AIO aan raden. Als je toch voor een andere behuizing wil gaan moet je opletten dat er genoeg ruimte bovenin de case is, als voorbeeld zou de arctic liquid freezer wel in de NZXT H7 Flow Black passen.

Terug
Bovenaan