Beste/goedkoopste UPS voor PC afsluiten bij stroomuitval

user56789

Nieuw forumlid
Ik ben een beetje aan het zoeken naar welke UPS ik het best kan aanfschaffen voor mijn PC, zodat deze zichzelf netjes afsluit bij stroomuitval. Ik weet dat er veel zijn die dit doen (bijna allemaal?), maar ik kom er niet echt uit wat nu mn beste optie is. Het hoeft voor mij niet super fancy te zijn, als het maar werkt. Aanraders?

je zou kunnen kijken naar deze UPS meet een vermogen van 1200 watt heb je veel meer dan genoeg om je PC aan te houden bij een stroom uitval nu zal je nooit veel tijd hebben om door te gaan gewoonlijk heb je een aantal minuten.

De PowerWalker, en de meeste andere UPS apparaten, beschikken inderdaad over een functie om de pc af te sluiten.
Hiervoor moet je de UPS ook met USB aan de pc aansluiten. Hoogstwaarschijnlijk heeft de UPS ook eigen software waar je dit allemaal in kunt instellen.

Reken erop dat de UPS de pc maar 1-5 minuten aan kan houden bij stroomuitval. Dus het is echt alleen voor afsluiten van de pc

Een ander mooi bijkomend positief effect is dat zo'n UPS goed is in het opvangen van piekspanningen, waardoor bij een instabiele stroomtoevoer je PC ook niet uitvalt en bijvoorbeeld bij blikseminslag de UPS eerder kapot gaat in plaats van de PC.

Terug
Bovenaan