Bios wachtwoord

Mazwh

Nieuw forumlid
Ik heb onlang bij Megekko een laptop gekocht (Legion Pro 7 16IAX10H). Maar ik probeer nu in de BIOS te komen, maar er staat al een wachtwoord op. Die ik zelf niet aangemaakt hebt. Hoe kan dit en hoe kan je dit wachtwoord achterhalen of is het een default wachtwoord?

Oef, lastige situatie. Enkele opties:
- Neem contact op met Megekko en geef bestelnummer + serienummer door. Vraag of het apparaat nieuw of refurbished is.
- Als Megekko niks kan doen: ticket bij Lenovo support. Zij kunnen misschien iets voor je betekenen, bij aantonen van factuur dat je de eigenaar bent.

En zeker niet zelf proberen te omzeilen met online hacks etc. Kan garantie eventueel ongeldig maken. Er is geen mogelijkheid om het wachtwoord te wissen d.m.v. CMOS reset. Er is een hardware optie, maar dan moet je de BIOS chip programmeren en dan ga je al te ver.

Misschien helpt dit en lijken me geen rare dingen.
Bron is google ai overview : Legion Pro 7 16IAX10H bios password

To Enter BIOS Setup
  1. Restart: your computer.
  2. Press the F1 key: repeatedly when the Lenovo logo is displayed to enter the UEFI BIOS menu.
  3. Navigate to the Security section and select Password to set, change, or remove a password.
To Reset the Password if You've Forgotten It
  1. 1. Drain Residual Power:
    Turn off your laptop and unplug the AC adapter. Then, press and hold the power button for 30-60 seconds. Plug the AC adapter back in and try booting into the BIOS again.

Dat is gek, en dat zou zeker niet zo moeten zijn. Mocht je er niet aan uit komen, neem dan gerust even contact op met info@megekko.nl. Er zou af-fabriek geen wachtwoord op een BIOS moeten staan.

Terug
Bovenaan