Blue screen memory_management - G.Skill warranty, hoe werkt dat?

JePe

Nieuw forumlid
Hoi

Ik krijg geregeld blue screens met 'memory_management' als error. vaak wel als geheugen aardig 'vol' gelopen is...
Lijkt dus op RAM blokje die misschien corrupt is (of mobo, maar..)

Heb die memtest gedaan (de standaard) en die geeft wel aan dat er een corrupt 'iets' is bij m'n RAM, maar geeft nooit aan welk blokje dan

Mijn (oude) gear)
Asus Crosshair VIII met AMD 5950X met 4Lian Li Galahad II 240 Trinity Black waterkoeler
G.Skill DDR4 Trident-Z RAM 4x16Gb 3600 RGB
MSI GeForce RTX 3080 10GB LHR Gaming X Trio
M2 SSD's....

Even 2 vragen, ik heb die memtest86 wel gedownload, maar is nogal omslachtig. Is er een andere methode om te kijken welk 'blokje' dan corrupt is? Die blue screen komt niet altijd natuurlijk (lijkt er wel op dat als geheugen goed vol zit, dat je sneller blue screen krijgt)

Andere vraag, G.Skill RAM zit levenslange garantie op (10 jaar geloof ik)... daar zit ik nog in dus.... maar hoe werkt dit? RMA ? maar hoe dan?
Gaat dit via Megekko waar ik dit gekocht heb, of moet het direct via G.Skill website? En dan, moet ik alles op sturen, of... krijg ik 'gewoon' geld terug??? Die DDR4 is inmiddels 2x zo duur geworden (DDR4 he pfff). (ja ik kan G.Skill ook even mailen, maar misschien weet iemand dit... 🙂 )

Weet iemand dit?

Ik krijg wel meer blue screen errors, dus vermoed dat men Win10 PRO is volgens mij ook aardig faulty, maar om dat weer opnieuw te installeren...
PS kan ook mobo zijn natuurlijk, maar ja.....

Dus enig advies zou gewaardeerd worden (omdat Megekko naar dit forum verwees).

To check RAM health on Windows, use the built-in Windows Memory Diagnostic tool: press Windows Key + R, type mdsched.exe, and select "Restart now". The PC will reboot, scan for errors, and display results upon restart. If results don't appear, check the Event Viewer under Windows Logs >

Als er foutmeldingen zijn kun je een stick eruit halen en dan opnieuw Memory Diagnostics draaien zodat je weet welke stick kapot is. BSOD memory errors zijn 99% RAM hardware problemen dus die zijn sowieso kapot, je kan alleen met Diagnostics achterhalen welke, zodat je wellicht kan besparen op kosten als je een nieuwe koopt, of als je de overgebleven gezonde stick verkoopt.

Je kunt ook nog een sfc /scannow command uitvoeren in Command Prompt in de 1% kans dat het aan een foutieve windows ligt.

Terug
Bovenaan