• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Bluetooth op moederbord

CeVanne

Nieuw forumlid
Goedemorgen,

Ik heb op 25-08-2024 wat computerspullen gekocht maar nu heb ik een probleem met het moederbord namelijk de bluetooth die erop zit, hoe schakel ik dit uit ? Mijn hoofdtelefoon (teufel) wordt wel gekoppeld maar verbinding maken lukt niet, ik denk zelf dat het signaal niet sterk genoeg is. De hoofdtelefoon verbindt wel zonder moeite met mijn telefoon.
Ik wil dus de bluetooth op het moederbord uitschakelen zodat ik mijn bluetoothstick kan gebruiken die wel altijd goed gewerkt heeft.
Het is dit moederboord: Gigabyte b650 Gaming X AX V2.
 
Klik met rechts op start en kies voor "apparaatbeheer" daar ga je naar Bluetooth en klik met rechts op het apparaat dat je wil uitschakelen.
 
Al geprobeerd en komt gewoon weer terug, ik wil het gewoon uit kunnen schakelen op het moederbord, dat moet toch kunnen lijkt mij.
 
Aangezien de chip voor Wi-Fi en Bluetooth hetzelfde onderdeel is, denk ik niet dat je ze los van elkaar kunt uitzetten.
 
Dus als ik de wifi uitschakel dan schakel ik ook meteen de bluetooth uit ? Waar kan ik de wifi op het moederbord vinden (ik zit met een kabel dus wifi mag uit van mij) Is er een dingetje wat ik uit het moederbord moet halen want in de bios kan ik het dus niet vinden (bluetooth en wifi).
Ik heb al gedacht om het terug te sturen maar tegenwoordig zit op elk moederbord wifi dus daar schiet ik niets mee op.
 
Het is wat gedoe, maar als je via de BIOS de M.2 Wifi/Bluetooth chip niet kan uitschakelen kan je dit hardwarematig op het moederbord doen.
Je moet hiervoor wel het moederbord uit de computer halen en het i/o shield verwijderen, want die chip zit waarschijnlijk achter het i/o shield, rechts van waar de processor zit.
 
Terug
Bovenaan