• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Bouwen van een game PC

Rimas

Nieuw forumlid
Beste mede forum gebruikers,

Ik heb een PC samengesteld en hopelijk klopt dit helemaal. Nu wou ik toch iets goedkoper uitkomen, want dit is een systeem van bij 1500 euros. Wou het liever rond de 1200 ongeveer zien. Daarbij als er nog tips of advies is, hoor ik het graag!

Dit is mijn samengestelde PC:

Processors:
AMD Ryzen 7 7700 Tray

Moederborden:
ASRock B650M PG Lightning WiFi

Videokaarten:
Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6

Behuizingen:
Chieftec BX-MESH

Processorkoeling:
Scythe Mugen 6

Geheugen intern:
Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30

Voedingen:
Cooler Master MWE GOLD 750 V2 ATX 3.0 READY

SSD's:
Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Ik hoop dat jullie mij hierbij een handje kunnen helpen! Dankjewel vast!
 
Leuke configuratie.
Ik weet niet of de behuizing met maar 1 inbegrepen fan voldoende gaat koeler voor de videokaart.
De airflow daarvan is niet optimaal, ik zie in de specificaties van die behuizing ook dat er geen ventilatoren aan de voorkant geplaatst kunnen worden.
 
Ten eerste, dankjewel voor je antwoord!

Ja ik had op een ander forum ook gevraagd of dit wel een goede behuizing is, maar die zeggen dat het wel gewoon goed is. Heb jij een andere behuizing als tip die ook middel maat van formaat is? Omdat ik dus niet een te grote behuizing wil!
 
300 er af schaven is denk ik niet te doen, dan zul je toch echt een stap lager moeten met je videokaart maar dat is denk ik het laatste waar je op wilt bezuinigen er is denk ik niet veel aan te doen, toch die kast is niet "je van het" wellicht heb je daarvoor alternatieven desnoods even een goedkoop tweedehandsje met fans ? ik ben van mening dat je een build het beste kan splitsen in get the highest basic setup (nooit bezuinigen op PSU) en bouw dan pas verder. dat kan dus inhouden, een kleinere nvme. en sata ? goedkope fans GEEN RGB. desnoods tweedehand pckast wel passende natuurlijk. en wellicht heb je zelf nog onderdelen die je eerst even de big basic stap laat maken, succes
 
Het is raar, want op tweakers zeggen ze dat de andere behuizing weer beter is. Lastig om het ergens op te baseren!
 
Verschillende forums geven best vaak verschillende antwoorden, waarom laat ik buiten beschouwing.

Feitelijk voorziet de CM MasterBox Q300L V2 aanzienlijk meer potentiële luchtstroming tegenover de Chieftec BX-MESH, als het aan de productafbeeldingen ligt. Ik raad aan de Cooler Master aan de schaffen, dan valt er tenslotte ook enige euro's te besparen.
 
Terug
Bovenaan