Beste Allen,
1 Processors AMD Ryzen 7 7700 Tray
1 Moederborden ASRock A620I Lightning WiFi
1 Videokaarten ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6
1 Behuizingen Corsair 2000D RGB Airflow Wit
1 Processorkoeling be quiet! Pure Rock 2 Zilver
1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30
1 Voedingen Corsair SF750 (2024)
1 SSD's WD Black SN770 2TB
Deze build vorige week in elkaar gezet en inmiddels zit de frustratie erg hoog
Installeren en driver updaten ging allemaal prima dus ik dacht we are good to go. Ik ga Diablo 4 downloaden en toen begon de ellende. 10sec in het opstarten kreeg ik een BSOD Critical Proces Died. Deze was zelfs zo erg dat ik heel windows niet meer aan de praat kreeg, Dus weer geheel schoon gestart (Volledige wipe en reinstall want reset werkte ook niet meer)
Toen gaan trouble shooten:
- NIet alle windows updates gedaan (zelfde crashes)
- AMD Adrenaline niet gedaan (zelfde crash)
- 1 geheugen reepje
- Andere geheugen reepje
- Win memory checks gedraaid (krijg geen resultaten bij opnieuw opstarten) maar heb er 1 gevolgd en gaf geen foutmeldingen tijdens de scan.
Nu draait hij zonder Grafische kaart en met maar 1 gehuegen reepje. Maar nog steeds de zelfde crash misschien ook wel logish in deze config maar de fout lijkt hetzelfde.
Waar ik ook last van had was dat het beeld maar op 1 helft van de monitor beschikbaar was en distorted. Dit was op te lossen door de DP kabel er in en eruit te halen.
Waar moet ik nu denken? Ik dacht het waren de AMD drivers (vond ik threats van) maar als ik die niet installeer doet ie het ook en ook zonder kaart ook. Geugen module lijken ok en allebei enkel testen lost het niet op. Is het dan het moederbord? Hoe kan ik dat nog testen, of gewoon een 2e moederbord kopen en kijken of het dan wel werkt?
Dan zou ik voor deze gaan ASUS ROG STRIX B650E-I GAMING WIFI.
Graag jullie hulp.
1 Processors AMD Ryzen 7 7700 Tray
1 Moederborden ASRock A620I Lightning WiFi
1 Videokaarten ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6
1 Behuizingen Corsair 2000D RGB Airflow Wit
1 Processorkoeling be quiet! Pure Rock 2 Zilver
1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30
1 Voedingen Corsair SF750 (2024)
1 SSD's WD Black SN770 2TB
Deze build vorige week in elkaar gezet en inmiddels zit de frustratie erg hoog
Installeren en driver updaten ging allemaal prima dus ik dacht we are good to go. Ik ga Diablo 4 downloaden en toen begon de ellende. 10sec in het opstarten kreeg ik een BSOD Critical Proces Died. Deze was zelfs zo erg dat ik heel windows niet meer aan de praat kreeg, Dus weer geheel schoon gestart (Volledige wipe en reinstall want reset werkte ook niet meer)
Toen gaan trouble shooten:
- NIet alle windows updates gedaan (zelfde crashes)
- AMD Adrenaline niet gedaan (zelfde crash)
- 1 geheugen reepje
- Andere geheugen reepje
- Win memory checks gedraaid (krijg geen resultaten bij opnieuw opstarten) maar heb er 1 gevolgd en gaf geen foutmeldingen tijdens de scan.
Nu draait hij zonder Grafische kaart en met maar 1 gehuegen reepje. Maar nog steeds de zelfde crash misschien ook wel logish in deze config maar de fout lijkt hetzelfde.
Waar ik ook last van had was dat het beeld maar op 1 helft van de monitor beschikbaar was en distorted. Dit was op te lossen door de DP kabel er in en eruit te halen.
Waar moet ik nu denken? Ik dacht het waren de AMD drivers (vond ik threats van) maar als ik die niet installeer doet ie het ook en ook zonder kaart ook. Geugen module lijken ok en allebei enkel testen lost het niet op. Is het dan het moederbord? Hoe kan ik dat nog testen, of gewoon een 2e moederbord kopen en kijken of het dan wel werkt?
Dan zou ik voor deze gaan ASUS ROG STRIX B650E-I GAMING WIFI.
Graag jullie hulp.